رغبت مردم در شهرستان‌ها برای مشارکت دور دوم انتخابات بیشتر است

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:47
اصفهان-دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) اصفهان گفت: احتمال کاهش استقبال به دلیل نبود فضای انتخاباتی است و در شهرستان‌ها در دور دوم انتخابات رغبت مردم برای مشارکت بیشتر می‌شود.

محسن عزتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اهمیت حضور مردم در تعیین سرنوشت خود همانند دور اول انتخابات است که چه افرادی را به عنوان نماینده خود وارد مجلس شورای اسلامی می‌کنند.

وی ادامه داد: تفاوتی که انتخابات در دور دوم با دور اول دارد، تعداد کاندیدها است که در دور دوم به دو تن رسیده است و در دور اول با انبوهی از کاندیدها مواجه هستند که فرایند تصمیم‌گیری را سخت می‌کند و در واقع در دور دوم راحت‌تر است.

دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) اصفهان با بیان اینکه این موضوع وظیفه را سنگین‌تر می‌کند، گفت: مردم اگر حضور جدی و پررنگی نداشته باشند کسی که از شایستگی کمتری برخوردار باشد به مجلس راه پیدا کند بنابراین وظیفه مدم در دوره دوم سنگین‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین از مردم خواست و تاکید کرد که سرنوشت خود را جدی بگیرند و این فرصت طلایی را از دست ندهند.

عزتی با اشاره میزان استقبال مردم در دور دوم گفت: احتمال کاهش استقبال به دلیل نبود فضای انتخاباتی است، در تهران فضای انتخاباتی و احتمال حضور مردم کم است اما طبق تجربه در شهرستان‌ها رقابت‌ها جدی تر می‌شود.

وی ادامه داد: من شاهد بودم که در شهرستان‌ها در دور دوم انتخابات رغبت مردم بیشتر می‌شود و قشر خاکستری حضور پیدا می‌کند هرچند بستگی دارد که فضای رقابتی ایجاد شود.

دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران (هدا) اصفهان باور دارد که ما کاهش مشارکت را نخواهیم داشت و به همان نسبت در دور اول شرکت می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.