روسیه: مناطق جدیدی از باخموت را تصرف کردیم

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 02:41
وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور در راستای تلاش‌های خود برای تصرف کامل شهر باخموت، مناطق جدیدی از این شهر را تصرف کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شهر باخموت در ماه‌های گذشته به اصلی‌ترین جبهه درگیری نیروهای نظامی روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

چندی پیش حنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین درباره اهمیت دفاع از مواضع این کشور در باخموت گفته بود: سقوط این شهر به معنای اجازه دادن به روسیه برای ورود به عمق خاک اوکراین است.

در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز پیشتر عنوان کرده بود که آینده این کشور به نتیجه نبرد در کانون‌های اصلی جنگ در شرق اوکراین از جمله باخموت بستگی دارد.

مسکو تلاش می‌کند باخموت را به تصرف کامل خود درآورد و هر ۲ طرف در یک جنگ فرسایشی متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

تحلیلگران می‌گویند باخموت ارزش استراتژیک کمی دارد اما به نقطه‌ای حیثیتی برای فرماندهان روسی تبدیل شده است که برای رساندن اخبار مثبت به کرملین تلاش می‌کنند. تصرف این شهر، روسیه را به هدفش برای کنترل کل منطقه دونتسک نزدیک می‌کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.