به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز سه شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی اظهار داشت: در چنین فضایی که به دلیل شیوع کرونا محدودیت هایی برای سفر به مشهد مقدس ایجاد شده حضور در فضای مجازی و عرض ارادت به امام رضا(ع) تبدیل به تنها دلخوشی این روزگار شده است.
وی افزود: جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی تبدیل به یکی از ستون ها و پایه های اصلی تولید محتوای فاخر در فضای مجازی شده است چرا که در طول سه دوره اخیر تولید آثار این جشنواره به ۴۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
این مسوول همچنین گفت: در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ اثر، در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ اثر و امسال با عنایت امام رضا (ع) و تلاش همکاران ۱۳ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
اسماعیلی اضافه کرد: چشم انداز جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی این است که آثار زیادی در فضای مجازی برای امام رضا توسط خود مردم تولید شود و به ارزش های معنوی مدنظر خود در این فضا برسیم.
وی اظهار داشت: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا به اهمیت فضای مجازی بیش از پیش پی برده ایم و این بستر برای انتقال آیین های دینی و اعتقادی ما بسیار مطلوب است و با یک برنامه ریزی مناسب می توان اثر گذاری مطلوبی را هم به همراه داشت.
این مسوول گفت: امروز تمامی کشورها با برنامه ریزی دقیق در این حوزه ورود کرده اند و کشور ایران هم باید در این زمینه ورود جدی تر کند تا با حضور پویا و فعال محتوای مورد نظر خود را به مخاطبان ارایه بدهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه به دنبال راه اندازی پویش عظیم محتواهای مذهبی و اسلامی هستیم، افزود: امیدواریم نتیجه چنین جشنواره هایی رسیدن به محتواهای با ارزش و تاثیر گذار در فضای مجازی باشد.
وی اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، مرکز توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، صدا و سیما ، رسانه ها و سایر دستگاه های مختلف حضور فعال داشتند که از تمامی آنها تقدیر و تشکر می کنیم.