به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد خیاطیان روز سه شنبه در آیین گشایش شعبه ۲۶۳۴ شورای حل اختلاف تهران که مختص انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است، گفت: هدف از آنچه در دستگاه اجرایی در بخش سیاست گذاری و نظارت انجام می گیرد، فزایش اعتماد مردم است.
وی گفت: در نهایت تمام این فعالیتهای کشور به دنبال اعتماد سازی هستیم چرا که در همه جوامع مردم همانند سرمایه اجتماعی هستندو ارتقای اعتماد، موجب افزایش سرمایه اجتماعی میشود.
خیاطیان با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیمات گردشگری منوط به اقدام سایر ارگان ها است، گفت: وزارت گردشگری نیز در تلاش برای افزایش زیرساختهای گردشگری در کشور است.
وی به ۲ هزارو ۲۲۷ پروژه گردشگری که در حال عملیات اجرایی گفت: این فعالیت ها بدون توجه به سرمایه گذاری های مردم قابل انجام نبود و این نشان از این امر دارد که مردم به حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اعتماد کرده اند و سرمایه هایشان را به این بخش آورده اند.
در این ۲ هزارو ۲۲۷ پروژه گردشگری ۴۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود اگر اعتماد مردم ایجاد نشده بود ممکن نبود.
وی تغییر ساختار گردشگری از سازمان به وزارت را یکی از دستاوردهای مثبت مجلس شورای اسلامی در دوره پیش اعلام کرد و گفت: پیش از این بسیاری از تصمیماتی که باید در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد، جزء شرح وظایف این وزارتخانه نوشته نشده بود اما در تدوین شرح وظایف وزارتخانه جدید این موضوعات را به آن افزوده ایم و مباحث حمایتی در ساختار گردشگری کشور جاری شد.
وی با بیان اینکه در برخی از موضوعات مرتبط به گردشگری پیش از این وزارتخانه هیچگونه امکان تاثیرگذاری و تصمیم گیری و سیاستگذاری نداشت، گفت: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل هیچ کرسی در اختیار نداشتیم که در شرح وظایف جدید به آن توجه شده است.
خیاطیان درخصوص افتتاح شورای حل اختلاف حوزه گردشگری گفت: حل اختلاف مردم به دست مردم بسیار درست است و از آن کاملاً استقبال می کنیم. هرگونه حمایت از این فرایند را وظیفه خود میدانیم؛ امیدواریم دادگاه ویژه پرونده های این حوزه نیز به زودی در کشور افتتاح شود.
در حال تکمیل...