به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی صبح امروز در جلسه با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: چالشها و مشکلات حوزه استثنایی با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاهها و بهرهگیری از ظرفیتهای درون و برونسازمانی تا حد قابل.توجهی مرتفع میشود.
وی گفت: در مجموع سه هزار و 400 دانشآموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی و با نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری بهره میبرند.
وی افزود: هر ساله بیش از یک هزار 500 دانشآموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس عادی به 28 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی در سطح استان ومناطق تابعه ارجاع میشوند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به پیشرفت 90 درصدی پروژههای ساخت سالن ورزشی واقع در شهرک نور و مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی نوآوران واقع در خیابان 17 شهریور سنندج تصریح کرد: امید است تکمیل و تحویل این پروژهها با همت ادارهکل نوسازی، توسعه وتجهیزمدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری محقق شود.
محمدی با اشاره به اینکه اولین مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم با تعهد تامین اعتبار ساخت توسط خیر در سنندج کلنگزنی شده است، گفت: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت، فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات، معلمان و خانوادها در رشد و ارتقاء آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه موثر است.
وی تاکید کرد: واگذاری مالکیت زمین مدرسه 12 کلاسه اتیسم به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیازمند اقدامات عاجل و پیگیری ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان است.
محمدی گفت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی و مساعدت ویژه ادارهکل نوسازی استان مقرر شد از هر شهرستان و منطقه یک الی دو مدرسه پذیرا یا پشتیبان جهت مناسبسازی فضا توسط پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل نوسازی توسط شهرستانها معرفی شوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیشبینی نیازهای آنها شروع میشود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.
انتهای پیام/2330/71