این جلسه قرار بود با دفاع سیدابراهیم رییسی رییسجمهور از رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همراه باشد، اما معاون اول رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.
همچنین محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری از جمله دولتمردانی است که رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد به وی همراهی کرد.
در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
موافقت کمیسیون آموزش با «صحرایی»
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را قرائت کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: با عنایت به بررسی برنامه ها و دیدگاههای آقای صحرایی و با توجه به در نظر گرفتن شرایط فعلی وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش وپرورش موافقت کرد.
خضریان در مخالفت: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حلشدنی نیست
علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمیشود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چارهای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.
موسوی در مخالفت: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست
همچنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.
وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمیتواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال اینکه مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد.
ادامه دارد ...