ماهواره نظامی کره شمالی در دریا سقوط کرد

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:30
پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی که بامداد چهارشنبه انجام شد، شکست خورد و این ماهواره در دریا سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

این اقدام ششمین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا بود. پیونگ یانگ اولین بار در سال ۲۰۱۶ اقدام به پرتاب ماهواره کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با تایید سقوط ماهواره کره شمالی در دریا اعلام کرد که مقام‌های سئول و آمریکا در حال تحلیل بیشتر این پرتاب هستند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از ۳۱ می (دهم خرداد) تا ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) اولین ماهواره نظامی نظارتی خود را برای رصد فعالیت‌های آمریکا به فضا پرتاب می‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) به نقل از ری پیونگ چول نائب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم این کشور سه‌شنبه اعلام کرد: ماهواره نظارتی نظامی شماره «یک» به همراه ابزارهای شناسایی مختلف که قرار است جدیدا آزمایش شوند، برای ردیابی و نظارت لحظه به لحظه و مقابله با اقدامات نظامی خطرناک ایالات متحده و نیروهای دست نشانده آن ضروری است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی (ماه مه) اولین ماهواره نظارتی نظامی این کشور را در حالی که برای پرتاب آماده شده بود، بازرسی کرد و برای ادامه اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پرتاب آن چراغ سبز نشان داد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.