به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جاده قشلاق به خاکعلی با 19 کیلومتر یکی از محورهای پرتردد و متاسفانه پر از مشکل است که با گذشت چندین سال همچنان منتظر عزم جدی مسئولین برای تکمیل عملیات بهسازی و آسفالت است.
محورهای ارتباطی بخش بشاریات به خصوص این مسیر در وضعیت نامطلوبی به سر می برد و آسفالت نامناسب این محور دیگر به عنوان چالش اصلی بخش تبدیل شده و این مسئله به هیچ عنوان درخور شهرستان و بخش بشاریات نیست.
سال گذشته دو کیلومتر آسفالت جاده قشلاق به خاکعلی اجرایی شده و اوایل امسال به منظور بهسازی به متراژ ۵ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده در حالی که بخش مهمی از این جاده که بسیار مستهلک و از بین رفته، باقی مانده است و طبق اذعان اهالی روستاهای بخش بشاریات متاسفانه هیچکدام از قول های مسئولان راهداری شهرستان عملی نشده و حتی اقدامی برای پرکردن چاله های این جاده نیز نشده است.
چاله چوله هایی که با آجر و سنگ پر شده است
با نگاهی به جاده قشلاق به خاکعلی و ترک ها و چاله و چوله های فراوان باید به حال زار این جاده گریست. وقتی از این جاده به مسیر روستای اسلام آباد و عبدل آباد می رسیم به راحتی پر شدن چاله ها با آجر و سنگ را خواهید دید که توسط اهالی پر شده تا اتفاقی برای خودروها یا موتورسواران رخ ندهد.
مسیر روستای محمودیان و حاجی تپه هم حال و روز خوبی ندارد و چاله هایش نیازمند پر شدن است.
طبق اذعان اهالی بشاریات، مسیر بین امامزاده زکریا و محمودیان خطرناکترین و بدترین نقطه و پر از چاله و چوله و وصله های روکش است.
ارسال پیام اعتراض آمیز بشاریاتی ها به فارس
به گزارش فارس، اهالی روستاهای بخش بشاریات چند روز پیش با ارسال پیام اعتراض آمیز به خبرنگار فارس در شهرستان آبیک اذعان کردند چاله چوله های جاده قشلاق به خاکعلی با وعده وعیدهای مسئولان و مدیران پر نشده و روز به روز عمیق تر می شود و لازم است چاره ای برای چاله های شبیه به چاه در جاده قشلاق خاکعلی بیندیشند. تنها خواسته ما این است که چاله های با عمق شبیه به چاه پر شود حتی اگر شده از خاک به عنوان پرکننده این چاله ها استفاده شود.
اهالی بشاریات در این پیام بیان کرده اند که وضعیت اسفناک جاده قشلاق به خاکعلی داستانی است که پایانی ندارد؛ تصور کنید ماشین یا موتور سیکلتی در یکی از این چاله ها برخورد و در اثر عدم توانایی در کنترل وسیله خود سرنگون و حادثه تلخی رخ دهد.چه کسی مسئولیت این موضوع را به گردن خواهد گرفت و پاسخگو خواهد بود؟
وقوع سوانح دلخراش در جاده متصور است
سیدمحسن موسوی پور بخشدار بشاریات در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک جاده آبیک_قشلاق را راه مواصلاتی و مسیر رفت و آمد روزانه اهالی ۳٠ روستای این بخش می داند و می گوید: بخش بشاریات به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان قزوین محسوب میشود و بسیاری از ماشینآلات کشاورزان از این منطقه عبور می کند. حداقلی ترین کاری که می توانیم برای کشاورزان انجام دهیم فراهم ساختن جاده مناسب است.
وی با بیان اینکه جاده قشلاق یکی از مستهلک ترین راه راههای استان قزوین محسوب می شود و مسیر مستقیم و همیشگی 30 روستا از این مسیر است، اما وضعیت نامطلوبی دارد، بر این نظر است چاله چوله هایی که در مسیر این جاده وجود دارد، حادثه آفرین است و هر روز احتمال وقوع تصادف و سوانح دلخراش متصور است.
این مسئول می گوید: به دلیل اینکه در جاده قشلاق ایست بازرسی و پلیس نیست بسیاری از ماشین هایی که اضافه تناژ دارند یا نمیخواهند از مسیرهای اصلی تردد کنند به این مسیر آمده و به حیاط خلوت و راه میانبر برای ماشین های سنگین تبدیل شده و تردد در این مسیر بسیار فراوان است که می طلبد مسئولان استان قزوین نسبت به ادامه اجرای آسفالت تدبیر لازم را بیاندیشند.
این مسئول می افزاید: سال گذشته ۲ کیلومتر آسفالت این مسیر اجرا شد و امسال هم با پیگیری های انجام شده مقرر شده بود 10 کیلومتر آسفالت اجرا شود که پنج کیلومتر اجرا شده و پنج کیلومتر دیگر باقی مانده که مقرر شده تا شهریور ماه اجرایی شود.
بیان این مطلب خالی از لطف نیست که اجرای پروژه بهسازی و آسفالت جاده قشلاق به آبیک سالها ابتر مانده بود که سال گذشته سه کیلومتر آسفالت انجام شد و روکش و آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور مذکور نیز امسال در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر پنج کیلومتر از این جاده آسفالت شده و پنج کیلومتر بعدی مقرر شده پس از اصلاح هندسی صورت گیرد که با پیگیری مسئولان مقرر شد سه لایه آسفالت و یک لایه تکمیلی اجرایی شود.
لازم به ذکر است که بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات راه های اصلی برای اجرای پروژه آسفالت و روکش جاده کیلومتر جاده قشلاق آبیک اعتبار لحاظ شده و قراردادهای آن منعقد شده و طبق منابع موثق مقرر شده بود ۱۶ کیلومتر از جاده قشلاق به خاکعلی روکش آسفالت صورت گیرد و بدهی های پیمانکار سالانه در اعتبارات لحاظ و پرداخت شود که پیگیری این مهم ضروری است.
بنابراین گزارش، حالا مردم مظلوم بخش بشاریات علاوه بر اینکه در انتظار آسفالت و بهسازی پنج کیلومتر باقی مانده ای هستند که مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای داده اند، منتظر هستند ببینند مسئولان چه چاره ای برای چاله چوله های مسیرهای مختلف جاده قشلاق به خاکعلی خواهند کرد.
پایان پیام/