ژاپن می‌خواهد اپل را به ارائه قابلیت سایدلودینگ اپ‌ها در آیفون مجبور کند

دیجیاتو شنبه 27 خرداد 1402 - 13:01
ژاپن درحال کار روی قوانین جدیدی است که اپل را مجبور می‌کند بستر نصب اپلیکیشن‌ها از خارج از اپ استور را فراهم نماید. The post ژاپن می‌خواهد اپل را به ارائه قابلیت سایدلودینگ اپ‌ها در آیفون مجبور کند appeared first on دیجیاتو.

اتحادیه اروپا با «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) به‌زودی اپل را به اعمال تغییراتی در آیفون وادار می‌کند و حالا ژاپن هم با معرفی قوانین جدیدی می‌خواهد کوپرتینویی‌ها را ملزم کند تا شهروندان این کشور امکان دانلود اپلیکیشن از خارج از اپ استور را داشته باشند.

به‌ گزارش رسانه ژاپن تایمز، این کشور درحال کار روی قوانین جدیدی است که اپل و گوگل را موظف می‌کند تا بستر دانلود اپلیکیشن از خارج از اپ استور را فراهم کنند. ژاپن امیدوار است که با این قوانین بتواند به رقابت کمک کند و قیمت اپلیکیشن‌ها را پایین بیاورد.

این دولت همچنین فهرستی از اقدامات منع‌شده را تهیه خواهد کرد که اجازه نمی‌دهد ارائه‌دهندگان سیستم‌عامل‌ها به‌سمت سرویس‌ها و پلتفرم‌های پرداخت خود سوگیری داشته باشند. این قوانین در «مرکز رقابت در بازارهای دیجیتالی» دولت ژاپن تدوین شده و قرار است در سال 2024 در پارلمان این کشور به رأی گذاشته شود.

انحصار در پلتفرم نرم‌افزاری آیفون باید کاهش یابد

ژاپن درباره عرضه پیش‌فرض اپلیکیشن‌های اپل و گوگل در گوشی‌های هوشمند نیز نگران است. درنتیجه، در این طرح گفته شده که این دو شرکت باید حذف این برنامه‌ها از دستگاه‌های خود را آسان‌تر کنند و نمی‌توانند در موتورهای جستجویشان اولویتی برای سرویس‌های خود قائل شوند. با توجه به اینکه اپل موتور جستجو ندارد، احتمالاً منظور آن‌ها سرویس اسپات‌لایت است که برای جستجو در دستگاه‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند نتایجی را از سطح وب نشان دهد.

کاربران اندروید درحال‌حاضر می‌توانند به‌راحتی از خارج از پلی استور برنامه نصب کنند، اما گوگل هم مثل اپل اجازه نمی‌دهد فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث از سرویس‌های پرداختی به‌جز سرویس پرداخت خود این شرکت استفاده کنند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، همواره گفته بود که با جلوگیری از سایدلودینگ اپ‌ها یا همان نصب برنامه‌ها از خارج از اپ استور، امنیت کاربران را حفظ کرده است. اما به‌نظر می‌رسد که این استدلال‌ها دیگر در برابر قانون‌گذاران ژاپن و اتحادیه اروپا کارساز نیست و این شرکت باید برای ازدست‌ندادن این بازارها تغییر بزرگ‌تری را در اکوسیستم خود ایجاد کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.