بستری حدود ۲۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان

خبرگزاری مهر پنج شنبه 19 تیر 1399 - 12:20
رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان، گفت: روزانه ۵۰ نفر به این آمار اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های درگیر در این زمینه بوده است، گفت: روزانه ۵۰ مورد به شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در گیلان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه حضور گردشگران و مسافرت‌های غیر ضرور رو از عوامل افزایش تعداد مبتلا در استان عنوان کرد و افزود: شهروندان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک و دستکش همچون گذشته باید در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد اهتمام همگان باشد.

سالاری با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عزا و اجتماعات فامیلی، تصریح کرد: متأسفانه شاهد برگزاری اردوهای تفریحی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی به نسبت به شیوع موج بعدی کرونا در استان گیلان هشدار داد و گفت: پیش بینی می‌شود با اتمام امتحانات نظیر کنکور سراسری و همچنین آغاز مسافرت‌های تابستانی شاهد شیوع دوباره کرونا در گیلان باشیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.