بازی های رایانه ای رتبه دوم مصرف فرهنگی در کشور

پارسینه سه شنبه 13 تیر 1402 - 18:30
وزیر ارشاد با اشاره به این‌که ۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند، گفت بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را دارد.

به گزارش زومیت، در مراسم افتتاح مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مدیرعامل بنیاد به ماه‌ها تلاش با همکاری وزارت ارتباطات برای پیگیری چالش‌های بازی‌سازان در زمینه زیرساخت و شبکه اشاره کرد و گفت: «امروز شاهد افتتاح رسمی این مرکز با هدف رفع اختلال زیرساختی و ارتقاء تجربه بازیکنان بازی‌های ایرانی در ایران و خارج از کشور هستیم.»

محمدامین حاجی‌هاشمی همچنین از آغاز فرآیند مسابقه یک میلیون نفری بازی‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: این مسابقه با بیش از ۲۰ بازی ایرانی فعال در بستر تلفن‌های همراه برگزار می‌شود و تاکنون مخاطبان استقبال خوبی از آن داشتند. این مسابقه قرار است از عید قربان تا ۱۷ ربیع‌الاول برگزار شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: امروز بازی‌های رایانه‌ای به موضوعی فراتر از پرکردن اوقات فراغت تبدیل شده و وزارت ارشاد تلاش می‌کند این بازی‌ها را به فرصتی برای کشور و نسل جدید تبدیل کند: «این ظرفیت در بازی‌های جدید تولید شده در کشور و موفقیت بازی‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان نمایان است.»

اسماعیلی تاکید کرد: حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی و نظارت بر محتوای بازی‌های خارجی از مهم‌ترین وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. او در انتها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی برای حمایت از ایده‌ها و بازی‌سازان ایران‌زمین در گروه‌های سنی مختلف قائل نیست.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.