بازاریابی بین‌المللی ایران نیازمند تقویت است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 28 تیر 1402 - 13:17
زنجان-سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه بر ضرورت تقویت مدل‌های صادراتی و استاندارسازی آن در جهت بین المللی شدن و بازاریابی بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، ظهر چهارشنبه در جلسه با مدیران اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: ترکیه برای ایران کشور مهمی محسوب می‌شود؛ چراکه شریک سوم تجاری ایران است و ۱۴ درصد صادرات به ترکیه و ۱۰ درصد واردات از کشور ترکیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه بیش از ۲۴ درصد حجم تجارت کشور ما را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: سال گذشته حجم تجارت ایران با ترکیه بیش از ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم قابل توجه بوده و رویکرد ما افزایش حجم بیشتر مناسبات تجاری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به اینکه تقویت روابط بین ایران و ترکیه برای دو طرف از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز کرد: زمینه‌های مختلف همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و مرزی و استفاده از بنادر ترکیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون ایرانی در ترکیه کار و زندگی می کنند یا به این کشور تردد دارند، گفت: ایرانیان حاضر در کشور ترکیه ظرفیت خوبی برای تعامل دو کشور محسوب می‌شوند و باید مکانیسم هایی را برای شناسایی این افراد جهت تقویت مراودات تجاری با طرف‌های ترک پیدا کنیم.

حبیب‌الله‌زاده بر ضرورت تقویت مدل‌های صادراتی و استاندارسازی آن در جهت بین المللی شدن و بازاریابی بین المللی تاکید کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که کشور ترکیه در این حوزه پیشرفت خوبی داشته و در مدت ۲۰ سال گذشته حجم صادرات خود را از ۲۴ میلیارد دلار به ۲۶۵ میلیارد دلار رسانده است که نشان می‌دهد توانمندی‌های صادراتی خوبی دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به اینکه در بخش صادرات با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد، تصریح کرد: بیشتر این ضعف‌ها به بازاریابی و مارکتنیگ بین‌المللی مربوط است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.