۳۶۹ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شدند

خبرگزاری مهر دوشنبه 27 بهمن 1399 - 21:02
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ گذشته، ۳۶۹ نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا و ۹۷ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، افزود: با بستری شدن ۹۷ بیمار جدید مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۷۵ تن می‌رسد که ۱۳۵ تن از آنان در بخش "مراقبت‌های ویژه" بستری و ۳۶ تن نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۰۹ هزار و ۶۱۷ تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، ادامه داد: در این مدت با جان باختن دو بیمار در ارومیه و دو بیمار در خوی و ماکو، شمار جان باختگان این بیماری به ۳ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

آقازاده خاطرنشان کرد: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، وضعیت شیوع کرونا در پنج شهرستان استان به صورت نارنجی درآمده و ۲ شهرستان نیز آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های خوی و سلماس در شمال و میاندوآب، نقده و بوکان در جنوب آذربایجان غربی نارنجی است. ۵ شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت نارنجی است

آقازاده افزود: نارنجی شدن وضعیت این شهرستان‌ها در شمال و جنوب آذربایجان غربی نشان دهنده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

وی اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌های پلدشت و چالدران در شمال استان نیز آبی بوده که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها در این ۲ شهرستان، شاهد حرکت آنها به سمت زرد نباشیم.

ارومیه به همراه شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، سردشت، تکاب، شاهین دژ، اشنویه، چایپاره، شوط و ماکو نیز وضعیت زرد دارند ولی وضعیت آنها بسیار شکننده بوده و با کمی سهل انگاری احتمال حرکت به سمت وضع نارنجی را دارند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.