خودرو‌های برقی جدید چینی در راه است

اقتصاد آنلاین پنج شنبه 19 مرداد 1402 - 11:03
شرکت خودروسازی لی اتو چین قصد دارد با افزایش تولید خودروهای برقی و سرعت عرضه مدل‌های جدید در سال ۲۰۲۴، از بی‌ام‌و، مرسدس و آئودی در بازار داخلی خود پیشی بگیرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لی شیانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی چینی لی اتو اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا در سال ۲۰۲۴ از نظر فروش، برند شماره یک خودروی پریمیوم در چین باشیم. او افزود: این شرکت می‌تواند پس از افزایش تولید در سه ماهه چهارم به تحویل ماهانه ۴۰ هزار دستگاه دست یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لی شیانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی چینی لی اتو اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا در سال ۲۰۲۴ از نظر فروش، برند شماره یک خودروی پریمیوم در چین باشیم.

او افزود: این شرکت می‌تواند پس از افزایش تولید در سه ماهه چهارم به تحویل ماهانه ۴۰ هزار دستگاه دست یابد.

لی اتو چین در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۷۳ هزار و ۲۵۱ خودرو تحویل داد؛ این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت قصد داشت بیش از ۱۰۰ هزار خودرو را در سه ماهه سوم تحویل دهد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان چین، فروش ماهانه بی‌ام‌وی، مرسدس بنز و آئودی که امسال با تخفیف‌های بیشتر به فروش می‌رسند، در نیمه اول سال به ترتیب بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار دستگاه بوده است.

لی اتو گفت که انتظار دارد در سه ماهه سوم ۳۳.۳ میلیارد یوان درآمد ایجاد کند و تحویل خودرو‌های برقی به ۱۰۰ هزار تا ۱۰۳ هزار دستگاه برسد.

لی اتو که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، اولین مدل الکتریکی با باتری خود را در پایان سال جاری عرضه خواهد کرد و انتظار دارد که پرفروش‌ترین مدل در بین تمام خودرو‌های با قیمت بالای ۵۰۰ هزار یوان (۶۹ هزار و ۳۱۵ دلار) در چین باشد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مجموعه‌ای از ۱۱ مدل از جمله پنج خودروی برقی داشته باشد و در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۰۰۰ ایستگاه شارژ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رقبای چینی لی اتو فروش خود را در ماه گذشته افزایش دادند، در حالی که تحویل تسلا نسبت به ژوئن ۳۱ درصد کاهش یافت.

داده‌های انجمن خودرو‌های سواری که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که فروش خودرو‌های با انرژی نو در چین ۳۲ درصد نسبت به سال قبل در جولای افزایش یافته و به ۶۴۱ هزار دستگاه رسیده است.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.