به گزارش روز سه شنبه ایرنا از موسسه محک، شریف نظاممافی در خصوص این حرکت جمعی که هر سال در بازه زمانی روز جهانی سرطان تا روز جهانی سرطان کودک (۱۶ تا ۲۷ بهمن ماه) در شبکههای اجتماعی شکل میگیرد، افزود: محک از ابتدای فعالیت خود از اندیشه و هنر فاخر هنرمندان بهرهمند بوده و سوار بر بال پرتوان هنر گام برداشته است.
وی تصریح کرد: موجب افتخار این مؤسسه مردمنهاد است که در ۳۰ سال فعالیت خود، با بهرهمندی از اعتماد نیکوکاران، همواره انتخابِ هنرمندان برای عمل به مسئولیت اجتماعیشان بوده است. بر همین اساس از سال گذشته جامعه نیکوکاری ایران زمین به خصوص هنرمندان، ورزشکاران و اهالی فرهنگ به کمپین روز جهانی سرطان محک پیوستند تا در راستای هدف آگاهیبخشی سرطان کودک فعالیت کنند.
نظام مافی ادامه داد: آگاهیبخشی در حوزه سرطان کودک زمینه تشخیص زودهنگام بیماری را فراهم کرده که منجر به درمان کمدردتر، کمهزینهتر و مؤثرتر میشود.
مدیرعامل موسسه محک خاطرنشان کرد: از این رو محک به عنوان عضو رسمی انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) از سال ۲۰۱۶، تلاش میکند تا با استفاده از ظرفیت همه اقشار جامعه مدنی از جمله چهرههای شاخص، با اشتراکگذاری پیام «I Am And I Will» گام مهمی در راستای تعیین نقش هر یک از اعضای جامعه برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بردارد.
نظاممافی افزود: هر یک از حامیان کودکان مبتلا به سرطان به روشی هنرمندانه به این کمپین پیوستند. گروهی تصاویر خود را در قالب پوستر مرتبط با کمپین طراحی و در صفحات اجتماعی خود بارگزاری کردند. هنرمندانی چون مرضیه برومند با ساخت کلیپهایی از اشیا نارنجی با رنگ کمپین انجمن کنترل جهانی سرطان همگام شدند و دیگران را نیز به این اقدام دعوت کردند.
وی گفت: گرافیستهای بنام کشور چون فرزاد ادیبی، اونیش امیناللهی، ابراهیم حقیقی، هادی حیدری، دامون خانجانزاده، علی رادمند، مجید عباسی، ساعد مشکی و علیرضا مصطفیزاده با طراحیهایی مختص این کمپین در حمایت از کودکان محک نقش ایفا کردند. همچنین بنیاد استاد مرتضی ممیز یکی از آثار وی را جهت حمایت از این کمپین به محک اهدا کردند. تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر و ورزش با این کمپین همراه شدند تا زمینه هر چه بیشتر آگاهیرسانی در زمینه سرطان کودک را فراهم آورند.»
نظام مافی تاکید کرد: تفاوت اجرای این کمپین نسبت به سال گذشته در این است که در سال گذشته افراد حمایت خود را از کودکان مبتلا به سرطان و آگاهیرسانی اعلام میکردند اما امسال اقداماتی عملی در راستای این حمایت صورت میپذیرد. برگزاری نمایشگاه نقاشی مجازی هنرجویان تارا بهبهانی، تهیه آثار هنری مختص کمپین، اجرای موسیقی، اهدای اثر هنری، تهیه کلیپ و ویدئو از جمله اقداماتی است که هنرمندان به صورت عملیاتی برای پیوستن به کمپین محک و آگاهیرسانی سرطان انجام دادند.
مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه درمان کودکان مبتلا به سرطان در سختترین شرایط نیز ادامه دارد، بیان کرد: امیدواریم با مشارکتهای مدنی همه اعضای خانواده بزرگ محک، ضمن ارائه خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان، اطلاعات و آگاهی جامعه را درخصوص این بیماری و علائم آن گسترش دهیم تا با تشخیص زودهنگام زمینه بهبودی تعداد بیشتری از فرزندانمان فراهم شود.