چالش خودروسازان چینی در اروپا

دنیای اقتصاد یکشنبه 29 مرداد 1402 - 00:18
شرکت‌های سازنده خودر‌وهای الکتریکی در چین برای افزایش سهم خود در بازار این خودرو‌ها در اروپا با چالش‌های هزینه و مصرف‌کننده مواجه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازندگان خودرو‌های الکتریکی چین که در بازار داخلی کشور خود از رقبای خارجی‌شان در کسب رتبه‌های برتر فروش پیشی گرفته‌اند، در حال ورود به اروپا هستند. هزینه‌های واردات و بازار کمتر‌توسعه‌یافته خودروی برقی، تنها برخی از مشکلاتی‌اند که برند‌های چینی مانند BYD، Nio و MG باید بر آنها غلبه کنند تا در اروپا رشد کنند. از خودرو‌های برقی جدیدی که از ابتدای سال تا کنون در اروپا فروخته شده است، ۸درصد توسط برند‌های چینی ساخته شده است که نسبت به سال گذشته ۶درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱، ۴درصد افزایش داشته است. طبق مطالعه انجام‌شده، حداقل ۱۱ خودروی برقی جدید و انبوه ساخت چین تا سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهند شد. خودروسازان غربی متلاطم هستند و کارلوس تاوارس، مدیر‌عامل شرکت خودروسازی استلانتیس، ماه گذشته در مورد تهاجم خودرو‌های برقی ارزان‌قیمت چینی به اروپا هشدار داد. کنگره جهانی خودرو‌های انرژی جدید سازندگان چینی برق در سپتامبر امسال به عنوان بخشی از نمایشگاه تجاری خودرو IAA آلمان برگزار می‌شود. این اولین باری است که این رویداد خارج از چین برگزار می‌شود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.