به گزارش خبرگزاری برنا، وحیدی نائب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست با موضوع احیا معاونت پرورشی گفت: احیا معاونت پرورشی و تربیت بدنی در این وزارت خانه مبتنی بر چند فرآیند است. اولین فرآیند جذب نیروی انسانی متخصص در حوزه پرورشی است که وظیفه تربیت و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی را در آنها بر عهده دارند و مسئله بعدی جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی است.
وحیدی در ادامه بیان کرد: امسال ردیف جذب معاونین پرورشی در سازمان امور اداری و استخدامی تعیین شد و احیا بخشی از ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان در کشور برای تربیت نیروهای تخصصی در حوزه پرورشی نیز در نظر گرفته شده است.
وحیدی در ادامه بیان کرد: در گذشته در دانشگاه های تربیت معلم در زمینه نیروی پرورشی نیز جذب وجود داشت و مربی پرورشی را وارد آموزش و پرورش می کردند ولی قانون احیا معاونت پرورشی به درستی اجرایی نمی شود.
وی در ادامه بیان کرد: در قانون لایحه برنامه هفتم توسعه که هم اکنون در دستور بررسی است، به موضوع کیفیت و عدالت آموزشی پرداخته شده است و موادی گنجانده شده که فرآیند آینده توسعه آموزشی و پرورشی مدارس را به صورت شفاف بیان کرده است.
این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: مهمترین نگاهی که در آنجا وجود دارد این است که آموزش و پرورش موظف است در برنامه هایش در حوزه پرورشی به غنی سازی برنامه ها توجه کند و از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده کند و روش های تربیتی جدید مثل اردوهای آموزشی و پرورشی و مذهبی استفاده کند و نظام جامع امور تربیتی و مراقب از دانش آموزش را ظرف ۶ ماه باید تدوین و اعلام کنند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر ما به عنوان اولیای دانش آموزان به مخاطرات حوزه دانش آموزان باور داشته باشیم و بدانیم که مدارس از بعد تربیتی باید ارتقا یابند باید نظام جامع امور تربیتی را داشته باشیم تا تعیین شود چه دستگاه هایی در این زمینه وظایفی دارند و از پراکندگی در حوزه فرهنگ کشور جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: ما سازمان های بزرگ قرآنی و فرهنگی داریم و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
انتهای پیام/