گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا- فاطمه مرادخانی؛ پیامرسانهای ایرانی مدتی است که حمایتهای ویژهای از فعالیت کانالهای فروشگاهی بر بستر خود انجام میدهند، «بله» نیز از این امر مستثنی نیست، برای جویا شدن از کم و کیف حمایتهای سکوهای مختلف بومی همچون بله، از کانالهای فروشگاهی خود و امکاناتی که در اختیار آنها قرار میگیرد با مدیران برخی از این فروشگاهها به گفتگو نشستهایم.
خانم «سیده فاطمه علوی»، مدیر کانال فروشگاهی «محصولات مراقبتی پوست و مو لدورا»، در پیامرسان بله هستند که تجربیات خود دربارۀ فروشگاهداری در این سکو را با خبرنگار فناوری برنا به اشتراکگذاشتهاند و شما میتوانید، در ادامه این گفتوگو را بخوانید.
برنا: فعالیت فروشگاه شما در بله از چه زمانی شروع شده است؟
فعالیت ابتدایی فروشگاه «مراقبت پوست و مو لدورا» از مهر ماه 1401 در بله شروع شد اما فعالیت رسمی در زمینه فروش را از بهمن ماه 1401 شروع کردم، این آغاز فعالیت رسمی و جدی مقارن با برگزاری پویشی نوروزی بله در سال گذشته بود که باعث جذب بیش از 3 هزار کاربر در کانال فروشگاهی من شد.
این شروع خوب و قدرتمند سبب شد تا مشتریهای زیادی از استانهای مختلف کشور مانند مشهد، اصفهان، تهران، قم، همدان، اهواز، اذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان، یزد و ... داشته باشم.
برنا: شما برای جلب اعتماد مشتریهای خود چه راهکارهایی داشتهاید؟
ما در فروشگاه پوست و مو لدورا برای جلب اعتماد مشتریهای خود همواره از چند روش عمده استفاده کردهایم، برای مثال تصاویر محصولات ارسالی برای مشتریها و فیشهای واریزی آنها را به اشتراک میگذاریم یا چند روز قبل کانال جداگانهای راهاندازی کردیم که پیامهای رضایتمندی مشتریها را داخل آن قرار میدهیم.
برنا: فروشگاه شما به طور میانگین روزانه چند مشتری دارد؟
معمولا روزانه تعدادی مراجعه و فروش دارم اما تعداد آنها در روز متغیر است با این حال از درآمد خود در بله رضایت لازم را دارم.
برنا: در پیامرسان ایرانی دیگری هم کانال فروش دارید؟
من در سایر پیامرسانهای ایرانی دیگر همچون روبیکا، سروش و ایتا نیز کانال دارم اما میزان فروشم در بله بیش از سایر سکوها است.
برنا: برای اینکه مشتری به مشتری دائم فروشگاه شماتبدیل شود؛ چه اقداماتی در نظر گرفتهاید؟
اول از همه با صبر و حوصله با مشتریان خود برخورد میکنم، در وهلۀ بعد تلاش میکنم که بستهها در زمان مقرر به دست مشتریها برسد همچنین از مشتریها میخواهم که نظرات خود را دربارۀ محصولی که خریدهاند به ما بگویند.
البته ارائه محصولات با قیمت منصفانه به نظر من حتماً مهمترین عاملی است که سبب بازگشت و خرید مستمر مشتریها میشود. من به شخصه هر محصولی که با قیمت قبل موجود داشته باشم با همان بها عرضه میکنم و قیمت جدید را فقط به خریدهای جدید خودم اختصاص میدهم.
برنا: آیا قبلا در اینستاگرام فروشگاه داشتید؟ اگر در اینستاگرام فعالیت میکردید، در حال حاضر وضعیت فروشگاه شما در این سکو چطور است، باز هم فعالیت دارد؟
بله؛ در اینستاگرام هم فعالیت داشتم اما در حال حاضر بیشتر فروش محصولات ما از طریق پیامرسان بله اتفاق میافتد.
تجربۀ چند ماه گذشتۀ من هم نشان داده است که میزان رشد فروش در بله از اینستاگرام بیشتر است و کانالها در این سکو به راحتی دیده میشوند.
برنا: در صورتی که مشتری ناراضی باشد چه کار میکنید؟
ما در فروشگاه اگر با نارضایتی مشتری روبرو شویم به طور حتم برای رفع آن تلاش میکنیم اما در ابتدا با ارائه مشاورههای درست سعی میکنیم که امکان ایجاد نارضایتی برای مشتری را تا حد امکان کاهش دهیم.
برنا: کدام امکانات پیامرسان بله برای شما به عنوان یک فروشگاهدار جذاب است؟
امکان منتشر کردن وضعیت در بله برای کانالهای فروشگاهی بسیار مفید است و نتیجه استفاده از آن باز هم منجر به افزایش کاربر به کانال من شد همچنین اضافه شدن وضعیت اربعینی به بله هم فرآیند جذب کاربران جدید را برای ما تسهیل کرد.
راهاندزای پویشهای حمایتی مناسبتی توسط پیامرسان بله برای کانالهای فروشگاهی اقدام بسیار مثبتی است که در ایام مختلف مانند عید نوروز، عید غدیر، عید فطر و اربعین اجرا میشود و فروش ما را افزایش میدهد.
برنا: آیا این شغل اصلی شماست یا به عنوان شغل دوم به آن نگاه میکنید؟
بله، شغل اصلی من مشاور پوست و مو و فروش محصولات مراقبتی پوست است اما باید بگویم که در کنار آن خانهدار هم هستم.
انتهای پیام/