برترینها: اگر از آن دست افرادی باشید که مسئولیت انجام خریدهای خانه را بر عهده دارد و اگر ترجیح میدهید این خریدها را به صور کلی و یکباره از فروشگاههای بزرگ انجام دهید حتما بسیار بهتر از من با مشکلات ریز و درشت انجام چنین فرآیندی در کشورمان آشنا هستید. در بسیاری مواقع اما هرچند به خوبی با مشکل یا مشکلات آشنا هستیم ولی به خوبی نمیدانیم درستترین و راحتترین راه برای حل یک مشکل کدام است.
این مقاله قرار است دقیقا به همین موضوع بپردازد. در این مقاله قرار است همراه هم سفری کنیم به فروشگاههایی در سراسر دنیا و ببینیم در نقاطی از جهان که انگار هدف اول و آخر راحتی و آسودگی شهروندان است فرآیند خرید با چه کیفیتی انجام میپذیرد.
برند لوازم التحریر کرایولا با برپا کردن چنین غرفههایی در بسیاری از فروشگاههای بزرگ دنیا به خریدارانش این امکان را میدهد که به جای اجبار در خرید رنگهای از پیش تعیین شده در هنگام خرید مداد شمعی، 24 رنگ را به اختیار و انتخاب خودشان درون یک جعبه قرار دهند.
این فروشگاه در ایرلند در ابتکاری جالب برای مشتریان مبتلا به اوتیسم یا هر فردی که از شلوغی و آلودگی صوتی فراری است، عصرهای بی سر و صدا تدارک دیده است.
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید این فروشگاه یک روز در هفته و برای دو ساعت با تغییراتی چون کم کردن نور، عدم پخش موزیک یا استفاده از بلندگو، افزایش تعداد فروشندهها برای کمک و پذیرفتن حیوانات کمکی خیال چنین مشتریانی را برای یک خرید عالی راحت میکند.
این فروشگاه در بانکوک با ابتکاری ساده مشکل بسیاری از مشتریان را برطرف کرده است. اگر از آن دست مشتریانی هستید که نه تنها نیازی به کمک ندارید بلکه از مزاحمت کارکنان فروشگاه خوشتان نمیآید سبد مشکی را در دست میگیرید و اگر مایلید فروشندهها درباره محل و کیفیت اجناس راهنماییتان کنند با انتخاب سبد صورتی به هدفتان خواهید رسید.
حتما تابحال به حجم آسیبی که کاغذها و تراکتهای تبلیغاتی به محیط زیست میزنند فکر کردهاید. جالب است بدانید شاید در آینده نزدیک با استفاده از چنین کاغذهایی این تبلیغات حتی به محیط زیست کمک کند.
این کاغذهای مخصوص حاوی بذرگلهای مختلف است و تنها با کاشتن همین کاغذ میتوانید تعداد زیادی گلهای رنگارنگ داشته باشید. میتوانید تصور کنید با استفاده از چنین ایدهای در کشورمان مثلا در زمان انتخابات تا چه میزان کار ماموران شهرداری راحت و سطح شهر زیباتر میشود؟