سوال از مرتضوی درباره افزایش نیافتن حقوق کارگران متناسب با تورم

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:00
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از عملکرد مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از سوال خود از این وزیر درباره افزایش نیافتن حقوق کارگران متناسب با تورم خبر داد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس با اشاره به سه سوال خود از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دستور کار روز دوشنبه این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد، گفت: اولین سوال من در مورد وضعیت حقوق کارگران و خلا قانونی که وجود دارد، است. حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم باشد، چرا اینگونه نیست؟.

وی با بیان اینکه دومین سوال بنده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای پرداخت بیمه تکمیلی بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی است، افزود: بر اساس قانون، بیمه تأمین اجتماعی موظف است بیمه شدگان خود را به طور کامل برای درمان تحت پوشش قرار دهد سوال بنده از وزیر این است بحث بیمه تکمیلی مطرح شده دیگر چیست؟ بیمه تکمیلی در واقع به ضرر مردم است.

حاجی دلیگانی در ادامه بیان کرد: سومین سوال بنده مربوط به موضوع سامانه اطلاعات ایرانی‌ها است. به نظر می‌آید بانک اطلاعات ایرانی‌ها در خصوص دارایی‌ها مردم  بروزرسانی نشده است و اطلاعات دقیقی وجود ندارد. از این بابت حقوق خیلی از افراد تضعیف  می‌شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.