رسیدگی به شکایات شهروندان از محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد

خبرگزاری برنا سه شنبه 28 شهریور 1402 - 17:43
مدیرکل استاندارد گیلان تاکید کرد: شکایات شهروندان از محصولات فاقد کیفیت در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مجتبی معصوم نژاد مدیرکل استاندارد استان گیلان در خصوص خالص فروشی شیرینی‌ها در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها به شهروندان توصیه کرد، با توجه به اینکه کلیه ترازوهای مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید توسط بازرسان سازمان استاندارد مورد آزمون دوره ای سالانه قرار گیرند کلیه شهروندان در هنگام خرید به برچسب الصاق شده بر روی ترازوها که نشان دهنده صحه گذاری وسیله سنجش بوده دقت کامل نموده و در صورت عدم مشاهده برچسب ردیابی و یا عدم اعتبار تاریخ صحه گذاری، مورد را به اداره کل استاندارد استان با شماره ۱۵۱۷ اطلاع رسانی نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایش کمیت فراورده‌های پیش بسته بندی شده از جمله وظائف سازمان ملی استاندارد است و در مبحث نظارت و کنترل کمیت فرآورده ها، کم فروشی خط قرمز استاندارد بوده لذا شهروندان محترم در صورت رویت هر گونه کم فروشی در فرآورده های پیش بسته بندی شده شکایت خود را طی تماس با شماره تلفن ۱۵۱۷، واحد رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد گیلان ثبت نموده و منتظر اعلام نتجه باشند.

مدیرکل استاندارد استان در پایان نیز به صنوف محترم توصیه نمود، حتما به این نکته مهم در هنگام خرید ترازوهای فروشگاهی دقت نمایند که وسیله سنجش باید دارای پلمپ معتبر الصاق شده بر روی وسیله با برچسب نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی باشد در غیر اینصورت وسیله سنجش بعنوان قاچاق تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

 

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.