بررسی صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات در سازمان بورس

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:07
هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بررسی «صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار به همت مدیریت نظارت بر ناشران و اداره میز‌های صنعت و رتبه بندی ناشران این سازمان با موضوع بررسی صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با حضور رضا عیوض لو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و جمعی از مدیران و فعالان این صنعت روز گذشته (سه شنبه) برگزار شد.بررسی صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات در سازمان بورس
در این نشست معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در نخستین میز صنعت حوزه حمل و نقل کشور گفت: هدف از برگزاری میز صنعت در حوزه‌های مختلف، بررسی مسائل و مشکلات صنایع کشور بوده است به طوری که پس از برگزاری این جلسات، همکاران میز صنعت به صورت اجمالی گزارشی از مسائل اساسی و مشکلات صنایع تهیه کرده و به نهاد‌های ذی ربط برای رسیدگی به مشکلات آنان ارسال می‌کنند.
رضا عیوض لو افزود: تاکنون گزارش‌های مدونی از حوزه‌های مربوط به فلزات و پالایشی تهیه شده و به وزارت خانه‌های صمت، نفت و اقتصاد و دارایی ارجاع داده شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: اعضای مختلف اقتصادی و همچنین شورای عالی بورس نیز تاکید ویژه‌ای روی بررسی و مشکلات صنایع دارند.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اظهار کرد: خروجی سیاست گذاری اقتصادی این است که متغیر‌های اقتصادی اثرگذار بر فعالیت شرکت‌ها تهیه شده و منافع ذینفعان به ویژه سهامداران بیش از پیش مورد توجه باشد.
به گفته او، انتظار می‌رود مسائل و مشکلات صنایع به سیاست گذاران اقتصادی منعکس شده و راهکار‌های مربوط به آن ارائه و اجرا شود.
عیوضلو با بیان اینکه سرمایه گذاری در شرکت‌ها باید از محل منابع موجود صورت گیرد، گفت: متناسب با حمل و نقل کشور، سرمایه گذاری مورد نیاز برای آن باید انجام شده و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌ها توسعه یابد.
وی در ادامه به ایجاد تعامل و همکاری با سازمان گمرک تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مزیت‎هایی برای شرکت‌های حمل و نقلی در بخش‌های مختلف از سوی گمرک ایجاد شود که این امر به مذاکرات و تعاملات بیشتری نیازمند است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با تاکید به اینکه تلاش داریم در حیطه وزارت اقتصاد و گمرک مسیر را برای رفع مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی هموارتر کنیم بیان کرد: مسائل و مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.
در این نشست، مدیران عامل برخی شرکت‌های حمل و نقلی به صورت حضوری و برخط به تشریح فعالیت خومد در این صنعت و نیز بیان مشکلات حوزه فعالیتی خود اشاره کرده و پیشنهاداتی را ارائه دادند.
شایان ذکر است سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقلی به خصوص حمل و نقل جاده ای، نیروی کار ارزان، نوسازی ناوگان، کمبود لوکوموتیو، نیاز به همکاری بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات با شرکت‌های حمل و نقلی، تعمیرات و انحصاری شدن کار‌ها در راه آهن، سرمایه گذاری در تجهیزات استراتژیک بنادر، نیاز شدید به کاهش یافتن هزینه‎ها، نیاز به تجهیزات بندری و همچنین موانع پیش روی بخش خصوصی از جمله مسائل و مواردی بود که از سوی مدیران شرکت‌های حمل و نقلی در این جلسه مطرح شد.
بنابر این گزارش، در این میز صنعت یکی از شرکت‌های حمل و نقلی بر آموزش بیشتر رانندگان حمل و نقل جاده‌ای به صورت بورسیه اعلام آمادگی کرد تا رانندگان تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرند.
به گفته این مدیران، سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل آنطور که باید قابل قبول نبوده و دست اندرکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند تا سهامداران با اعتماد بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کرده و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را رقم بزنند.
همچنین در این میز صنعت بر همکاری بیش از پیش گمرک و تسهیل قوانین، نیاز ترانزیت کشور به زیرساخت‌های لازم تاکید شد و مدیران شرکت‌های حمل ونقلی بر این معتقد بودند که خروجی جلساتی، چون میز صنعت می‌تواند به افزایش بهره وری و راندمان فعالیت‌ها کمک کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.