چهار کشته به علت دو انفجار در افغانستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:19
چهار نفر از جمله دو کودک به علت انفجار‌های مین و خمپاره در استان‌های فاریاب و نیمروز افغانستان کشته شدند.

چهار کشته به علت دو انفجار در افغانستان   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، منابع خبری و رسانه‌های محلی اعلام کردند: به علت انفجار عصر روز گذشته در شهرستان «گرزیوان» استان فاریاب دو جوان چوپان جان خود را از دست دادند، این انفجار زمانی رخ داد که این دو چوپان دام‌های خود را به چراگاه برده بودند و هنگام بازگشت به خانه با انفجار مین مواجه شدند.
خبر دیگر اینکه دو کودک به علت انفجار خمپاره در شهرستان «دلارام» استان نیمروز کشته شدند.
رسانه‌های محلی اعلام کردند: این دو کودک (نه و دوازده ساله) زمانی کشته شدند که یک گلوله خمپاره را پیدا کردند و مشغول بازی با آن بودند که به علت انفجار آن، جان خود را از دست دادند.
در این انفجار دو کودک دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت جسمی آن‌ها وخیم گزارش شده است.
انفجار‌های مین و مهمات ناشی از بیست سال جنگ آمریکا در افغانستان هنوز هم جان مردم این کشور را می‌گیرد و نود درصد قربانیان این انفجارها، غیرنظامیان هستند.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ چندی قبل اعلام کرد: دست کم هزار نفر براثر انفجار مین در سال ۲۰۲۲ در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.
براساس آمار دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، در سه دهه گذشته حدود پنجاه و هفت هزار غیرنظامی در این کشور کشته یا زخمی شدند.
هم اکنون حدود ششصد کیلومتر مربع از اراضی افغانستان به انواع مین، مهمات و مواد منفجره عمل نکرده آلوده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.