آقای رئیسی در نشست با جمعی از استانداران، بر عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استانها که موجب نارضایی مردم شدهاند، تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استانداران قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر در نشست با آقای رئیسی، ضمن ارائه گزارشی از فرصتهای استانهای محل مأموریت خود، برخی چالشها و موانع پیش روی توسعه یا مدیریت اجرایی در سطح ملی یا استانی را تبیین کردند.

ناکافی بودن اختیارات استانداران برای اداره امور و تمرکز اختیارات در مرکز، موانع قانونی در نظام کاغذبازی برای مدیریت بهتر منابع، مشکلات برخی واحدهای تولیدی و معدنی و مناطق آزاد در استانها، موانع محیط زیستی در مسیر توسعه استانها، تصمیمات معطل مانده در استانها بهویژه در موضوع مولدسازی و موانع ایجاد شده برای تجارت مرزی و رونق گردشگری، از اهم مشکلاتی بود که استانداران با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
آقای رئیسی در این دیدار، مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استانها خواند و با بیان اینکه یکی از اولویتهای دولت مردمی، رفع همین موانع از پیش روی مدیران است، کارگروهی را مأمور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.
تسریع در رفع موانع مولدسازی داراییهای دولت در استانها با هدف تقویت و سرعت بخشی به اجرای طرحهای عمرانی، تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مردم در آبادان و خرمشهر با منطقه آزاد، عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استانها که موجب نارضایی مردم شدهاند و تعیین تکلیف برخی منابع استانی که خارج از اختیار یا نظارت استانداران هزینه میشود، از جمله تصمیمات در این نشست بود که رئیس جمهور دستورهای لازم برای اجرا و پیگیری آنها را صادر کرد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.