امضای تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با صندوق بازنشستگی کشوری

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:28
بر اساس این تفاهم نامه ، مقرر شد؛ طرفین ظرف چند ماه بابت ساخت، احداث و بهره‌برداری از طرح برج بلندمرتبه مسکونی، تجاری و اقامتی ۵ ستاره به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در منطقه آزاد انزلی با زیر بنایی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع همکاری و مشارکت نمایند.

امضای تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با صندوق بازنشستگی کشوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرینا ، در راستای دست یابی به اهداف دولت سیزدهم و ارتقای شاخص‌های زیرساخت صنعت گردشگری کشور در سطح بین المللی؛ تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری (صبا عمران) از سوی اکبر نیازی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی و ابوالفضل شاه علی مدیرعامل شرکت مزبور منعقد شد.

براین اساس، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان انعقاد تفاهم‌نامه با بیان اینکه نخستین منطقه آزاد شمال ایران به عنوان یکی از کانون‌های اصلی تجارت و گردشگری کشور؛ با دسترسی مناسب جاده ای، هوایی، بندری و ریلی و قرارگیری در پهنه ژئوپلتیک منطقه و شاهراه‌های ترانزیتی کریدور‌های بین المللی به ویژه شمال ـ جنوب دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف است، افزود: سرمایه گذاری در بخش‌های موضوع این تفاهم‌نامه دارای دستاورد‌های با ارزشی برای کشور و منطقه خواهد بود و سازمان منطقه آزاد انزلی در رویکرد جدید عرضه بسته‌های سرمایه گذاری خود همگام با سیاست‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ضمن دعوت و جذب سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های مختلف؛ سیاست رفع موانع پیش‌رو و ضابطه‌زدایی و تسهیلگری در فرآیند‌های انجام کار جهت پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری توافق شده در دستور کار قرار دارد.

اکبر نیازی اضافه کرد: در طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نحوه تأمین منابع مالی و تنظیم جدول زمانبندی دقیق با لحاظ چگونگی اجرای فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف کاری و فرآهم نمودن بستر‌های مورد نیاز بسیار مهم ارزیابی می‌شود؛ موضوعی که لحاظ شدن آن جزئیات در قرارداد نهایی الزامی می‌نماید.

مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشتگی کشوری (صبا عمران) با قدردانی از رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در حمایت از سرمایه گذاری‌های مشارکتی؛ ضمن برشمردن توانمندی‌های هلدینگ متبوع خود؛ گزارشی از طرح‌های سرمایه گذاری متعدد در دست اجرا این مجموعه در استان‌های مختلف کشور ارائه نمود و گفت: با سابقه و تجربه مفیدی این هلدینگ در اجرای طرح‌های مشابه در سطح کشور، تأمین منابع مالی این طرح سرمایه گذاری به خوبی صورت خواهد گرفت.

ابوالفضل شاه علی با اشاره به امکان بهره گیری از ظرفیت جامعه بازنشستگان کشوری در بخش مسکونی این طرح عنوان کرد: با توجه به ماهیت بلند مرتبه بودن این طرح لازم است طراحی و اجرای طرح سرمایه‌گذاری خصوصاً در بخش اقامتی و هتلینگ به صورت متمایز و خاص با بهره گیری از فناوری‌های نوین در سطح شمال کشور اجرا شد تا بتواند در بخش جذب گردشگران داخلی و خارجی جهش قابل توجه‌ای در سطح منطقه ایجاد نماید.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه منعقده، مقرر شد؛ طرفین ظرف چند ماه در خصوص دست‌یابی به قرارداد نهایی بابت ساخت، احداث و بهره‌برداری از پروژه برج بلندمرتبه مسکونی، تجاری و اقامتی ۵ ستاره در زمینی به مساحت حدود ۴۰ هزار متر مربع در مرکز منطقه آزاد انزلی مشتمل بر زیر بنایی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع همکاری و مشارکت نمایند.

بر این اساس در طی چند ماه آینده هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشتگی کشوری با ارائه نقشه‌ها و مشخصات اجرای دقیق طرح مزبور برای اخذ مجوزات لازم از دستگاه‌های ذی ربط با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی اقدام؛ و سهم این شرکت از طرح مشارکتی تأمین کل سرمایه و اجرای کامل طرح خواهد بود و سهم سازمان منطقه آزاد انزلی نیز زمین و پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می‌شود در صورت توافق نهایی و انعقاد قرارداد اجرایی این طرح یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری شمال کشور در منطقه آزاد انزلی اجرا و عملیاتی شود.

 

خبر دیگر اینکه کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق آزاد کشور با مناطق آزاد کشور در راستای  بهبود شاخص‌های قفر و محرومیت همکاری می کنند.

 

بر اساس این گزارش در نشست حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سید‌مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، نحوه رسیدگی به اقشار محروم و بهبود شاخص‌های قفر و محرومیت در مناطق آزاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مبالغ مربوط به اجرای ماده 83 قانون برنامه 5 ساله ششم که در این ماده قانونی یک درصد از عوارض سازمان‌های مناطق آزاد برای کمک به محرومین به خزانه‌داری کل کشور پرداخت می‌شود و از طریق خزانه‌داری به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی جهت رسیدگی به اقشار محروم ساکن در مناطق آزاد کشور استفاده می‌شود، از دیگر محورهای این نشست بود.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: مبالغ واریزی سازمان‌های مناطق آزاد به خزانه‌داری کل کشور در سال 1401 حدود 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است که بخشی از این مبلغ به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص پیدا کرد که برای کمک به محرومین مناطق آزاد استفاده شود.
هم‌چنین در این نشست ضمن تاکید بر هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های مبتنی بر محرومیت‌زدایی و رفع فقر در مناطق آزاد و نیز در نظر گرفتن منابع مالی کمیته امداد برای نیازمندان مناطق آزاد؛ مقرر شد کمیته‌ای مشترک، نحوه رسیدگی به محرومین را مورد بررسی قرار داده تا برنامه‌های آتی دو سازمان برای زدودن چهره فقر مناطق آزاد در قالب تفاهم‌نامه اجرایی شود.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.