متا ظاهراً روی اشتراک بدون تبلیغات 14 دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند

دیجیاتو سه شنبه 11 مهر 1402 - 10:01
متا اوایل سال جاری به دلیل استفاده از تبلیغات با شکایت 390 میلیون دلار رگولاتوری ایرلند مواجه شد و حالا به دنبال حل‌و‌فصل آن است. The post متا ظاهراً روی اشتراک بدون تبلیغات 14 دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند appeared first on دیجیاتو.

متا ظاهراً در حال بررسی اشتراکی برای اتحادیه اروپا است که ماهانه 14 دلار هزینه خواهد داشت و نسخه‌های بدون تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

همانطور که رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد، متا با این طرح، ماهانه تقریباً 10 یورو (10.46 دلار) برای حساب فیسبوک یا اینستاگرام و حدود 6 یورو برای هر حساب متصل‌شده اضافی در دسکتاپ دریافت خواهد کرد. این هزینه برای گوشی‌های موبایل تا حدود 13 یورو افزایش پیدا می‌کند، زیرا متا کمیسیون‌هایی که توسط استورهای اپلیکیشن اپل و گوگل دریافت می‌شود را نیز محاسبه می‌کند.

جدال متا با رگولاتورهای اروپایی بر سر تبلیغات اینستاگرام

غول شبکه‌های اجتماعی اوایل سال جاری توسط کمیسر حریم خصوصی داده‌های ایرلند 390 میلیون یورو جریمه شد و همچنین به آن گفته شد که نمی‌تواند از مبنای قانونی به اصطلاح «قرارداد» برای ارسال تبلیغات به کاربران براساس فعالیت آنلاین آن‌ها استفاده کند.

متا نیز به دنبال این شکایت اعلام کرد که قصد دارد رضایت کاربران اتحادیه اروپا را پیش از نمایش تبلیغات کسب‌و‌کارها به دست بیاورد تا به این صورت بتواند به برخی از الزامات قانونی در حال تحول این منطقه رسیدگی کند.

حالا متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده است که قصد دارد طرح بدون تبلیغات خود که اشتراک بدون تبلیغات (SNA) نامیده می‌شود را در ماه‌های آینده در دسترس کاربران اروپا قرار دهد. سخنگوی متا گفت که هرچند این شرکت به «سرویس‌های رایگانی که توسط تبلیغات شخصی‌سازی‌شده پشتیبانی می‌شود» اعتقاد دارد، اما در حال بررسی «گزینه‌هایی برای اطمینان از تبعیت از الزامات قانونی در حال تحول» است.

اولین بار در ماه گذشته گفته شده بود که ظاهراً متا برای رفع نگرانی رگولاتورهای اروپایی، به‌دنبال عرضه نسخه اشتراکی و بدون تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای اروپایی است. این شرکت همچنین اخیراً گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای آوردن تبلیغات به واتس‌اپ ندارد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.