سرهنگ علی حسینی بیستم مهرماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر تنها، داده های دوربین های شهر اراک به فرماندهی انتظامی و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور استان ارسال می شود و باقی شهرداری های استان این امر را به انجام نرسانده اند.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تصادفات منجر به فوت یک درصد، مصدومین ۵ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۸ درصد رشد داشته اند و در مجموع، تصادفات در استان ۱۶ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر متوفی، نرم کشور ۱۹ نفر و در استان مرکزی این شاخص ۲۰ است، گفت: در ساوه، محلات، فراهان، دلیجان، کمیجان، خنداب، وضعیت تصادفات افزایشی بوده است.
وی در خصوص وضعیت تصادفات استان مرکزی در شش ماهه اول امسال، بیان کرد: امسال ۳۰ درصد در حوزه تصادفات منجر به فوت کاهش ثبت شده است، اما در حوزه تعداد مصدومان ۴ درصد و در حوزه تصادفات خسارتی ۱۷ درصد افزایش رقم خورده است.
رییس پلیس راهور استان مرکزی با بیان اینکه اراک با ۲۷ تصادف فوتی، ساوه با ۱۱ مورد و خمین با ۳ تصادف فوتی شرایط قرمز دارند، افزود: در شش ماهه نخست امسال ۱۳ نفر عابر پیاده، ۹ نفر راکب موتورسیکلت و ۳ نفر ترک نشین موتور جان خود را از دادند، ۳۲ درصد مصدومان، عابرین پیاده و ۵۰ درصد موتورسیکلت سواران نیز هستند.
وی تصریح کرد: متاسفانه تبلیغات گسترده ای برای فروش موتور در حال انجام است و شرکت های تولیدکننده علیرغم اینکه موظف هستند کلاه ایمنی را جزو ملزومات ببیند، اما چنین کاری را انجام نمی دهد.
حسینی با بیان اینکه ۶۴ درصد مصدومان در حوزه تصادفات درون شهری، در بیمارستان ها فوت کردند و باقی در صحنه حان خود را از داده اند، همچنین بیشتر متوفیان به دلیل ضربه به سر از دست رفته اند، افزود: ۱۱ تا ۱۲ ساله ها بیشترین شمار فوت شدگان بوده اند و ۲۱ تا ۳۰ ساله و ۳۱ تا ۴۰ سال ها در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی گفت: در شش ماهه اول سال، ۶۶ هزار خدمت شماره گذاری و ۵۱ هزار خدمت در حوزه تصادفات و خدمات انتظامی ارائه شده است.
حسینی با بیان اینکه اراک شهر پرخطر استان مرکزی است چراکه تمامی شهرستان ها در سال جاری آمار کاهشی داشته اند، افزود: در اراک در حوزه موارد فوتی ۴ درصد، در حوزه تصادفات جرحی ۱۷ درصد و در کل، ۱۷ درصد تصادفات افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح استان در اراک رخ داده است و علیرغم کاهش ۲۷ درصدی در سایر شهرها، اراک ۴ درصد افزایش تصادفات فوتی داشته است. یکی از مشکلات اصلی اراک، هسته مرکزی شهر است و باید تغییر کاربری در آن صورت گیرد. باید معضل میوه فروشان در این منطقه مدیریت شود، از طرفی شهرستان اراک فاقد گذرگاه عابر پیاده ایمن است. زیرگذر میدان انقلاب نیازمند اصلاح است و شیب زیر آن زیاد است که شهرداری باید اقدام کند، همچنین در اراک ۱۵ تقاطع نیازمند چراغ راهنمایی و رانندگی هستند اما تا امروز رفع نیاز صورت نگرفته است.
انتهای پیام