استرالیا شبکه اجتماعی ایکس را به‌خاطر عدم شفافیت در سیاست‌ها جریمه کرد

دیجیاتو دوشنبه 24 مهر 1402 - 13:32
رگولاتور استرالیا می‌گوید شبکه اجتماعی ایکس به سؤالات آن‌ها درباره شیوه مقابله با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان پاسخ نداده است. The post استرالیا شبکه اجتماعی ایکس را به‌خاطر عدم شفافیت در سیاست‌ها جریمه کرد appeared first on دیجیاتو.

دفتر eSafety یا ایمنی الکترونیک استرالیا برای شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به‌خاطر عدم ارائه اطلاعات لازم پیرامون سازوکارهای ردیابی و مقابله با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان، جریمه‌ای 380 هزار دلاری در نظر گرفته است.

به‌گزارش CNBC، «جولی اینمن گرنت»، کمیسر eSafety استرالیا می‌گوید توییتر یا ایکس به‌صورت عمومی اعلام کرده که مقابله با سوءاستفاده از کودکان اولویت اول این شرکت است، اما برای اثبات این ادعا باید مدارکی ارائه شود که اقدامات عملی آن‌ها را نشان دهد. از آن‌جایی که این مدارک ارائه نشده، حالا این شبکه اجتماعی 28 روز فرصت دارد تا به این درخواست پاسخ بدهد یا این جریمه را بپردازد.

اگرچه مبلغ این جریمه برای ایکس که میلیاردها دلار می‌ارزد، رقم کوچکی است، اما به مشکلات این شرکت در زمینه مدیریت محتوا و تعامل با رگولاتوری‌ها اضافه می‌کند. استرالیا این جریمه را تحت «قانون ایمنی آنلاین» در نظر گرفته است. این قانون که در سال 2021 تدوین شد، از سرویس‌دهندگان آنلاین می‌خواهد تا وضعیت مقابله با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان را در پلتفرم‌های خود گزارش کنند.

برخورد استرالیا با ایکس و دیگر شرکت‌های فناوری

دفتر eSafety در ماه فوریه یادداشتی حقوقی را به توییتر سابق و چند شرکت دیگر ازجمله گوگل، تیک تاک، توییچ و دیسکورد ارسال کرد. این یادداشت شامل سؤالاتی درباره شیوه برخورد با محتواهای مرتبط با سوءاستفاده از کودکان بود. طبق اعلام کمیسر eSafety، ایکس به بسیاری از سؤالات پاسخ نداده و برخی از قسمت‌های این پرسش‌نامه را به‌کلی خالی گذاشته بود.

البته این رگولاتور تنها با ایکس وارد چالش نشده است. آن‌ها ظاهراً برای گوگل هم به‌خاطر ارسال پاسخ‌های کلی و یکسان به سؤالاتی که موضوعات خاصی را مدنظر قرار داده بودند، هشداری رسمی فرستاده است. بااین‌حال، جریمه ایکس به‌خاطر تخطی شدیدتر از قوانین در نظر گرفته شده است.

برای مثال، این شبکه اجتماعی مشخص نکرده است که چقدر طول می‌کشد تا به گزارش‌های مربوط به سوءاستفاده از کودکان پاسخ بدهد یا چگونه می‌تواند این رخدادها را در پلتفرمش شناسایی کند. به‌علاوه، معلوم نیست که در این شرکت چند نفر مسئول حفظ ایمنی محتواها و سیاست‌گذاری در این حوزه هستند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.