افزایش 20 درصدی سطح کشت کلزا نسبت به سال گذشته

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:54
مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی: سطح کشت کلزا در مناطق سرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما, به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی , سعدالله منصور افزود: برای سال زراعی جاری کشت ۲۰۰ هزار هکتار کلزا هدفگذاری شده که اگر ۱۵۰ هزار هکتار آن به مرحله برداشت برسد، بیش از۲۵۰ هزار تن انتظار تولید خواهیم داشت.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:از برنامه کشت ۲۰۰ هزار هکتاری کلزا در سال زراعی جاری، حدود ۲۵ هزار هکتار را در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها و بقیه را در اراضی آبی پیش‌بینی کرده‌ایم.

منصور با بیان اینکه کشت کلزا در مناطق سرد از نیمه شهریور آغاز و تا اواسط مهر ماه خاتمه می‌یابد، تصریح کرد: کشت کلزا در استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، چهارمحل و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی و رضوی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: امکان کشت کلزا در مناطق معتدل و گرم از اواسط مهر تا اواخر آبان ماه وجود دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.