امضای قرارداد نهایی با هند در چابهار تا ۲ هفته دیگر

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:57
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از امضای قرارداد نهایی با هندی‌ها تا دو هفته آینده خبر داد.

امضای قرارداد نهایی با هند در چابهار تا ۲ هفته دیگربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مورد علت تأخیر در نهایی شدن قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار اظهار کرد: علت تأخیر چند روزه در انعقاد قرارداد با هندی‌ها برگزاری مراسم دریانوردی در آن کشور بوده‌است و البته چند پیوست به قرارداد نهایی اضافه کردیم و اگر هندی‌ها موردی بر این پیوست‌ها نداشته باشد قرارداد نهایی تا دو هفته آینده منعقد می‌شود.

عسکری نسب افزود: تاکنون هندی‌ها به ۲۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری در بندر چابهار عمل کرده‌اند و مابقی را به امضای قرارداد بلندمدت متوسط کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، گفت: در بندر شهید بهشتی در بخش ترانزیت به رشد ٢۵٠ درصدی در ۶ ماهه اول امسال رسیدیم و برای تخلیه بارگیری کانتینر از بندر شهید بهشتی تخفیفات و مشوق‌هایی در نظر گرفتیم و حتی تخفیفات صد درصدی قائل شدیم تا این مسیر برای صاحبان بار به صرفه باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.