دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08:24
بوشهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: این شهرستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی صبح چهارشنبه در کارگروه تخصصی خرما اظهار کرد: دشتستان بالغ بر ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما دارد که سالانه حدود ۱۲۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: سالانه ۳۰ هزار تن خرما از استان بوشهر به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که دشتستان بالاترین میزان صادرات را در بین سایر شهرستان‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان لیست کاملی از مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خرمای دشتستان را بطور مفصل ارائه نمود.

کارگروه تخصصی خرما با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی دشتستان، اساتید و محققین دانشگاهی و پژوهشگران مرکز تحقیقات، پارک علم و فناوری، مسئولین استانی سازمان جهاد کشاورزی، کارشناسان شهرستانی و استانی و بهره برداران بخش کشاورزی و نماینده سردخانه داران شهرستان در سالن جلسات جهاد کشاورزی دشتستان برگزار شد.

این کارگروه که با استقبال مدعوین برگزار شد و شرکت کنندگان اظهار امیدواری کردند که این مهم قدم تأثیرگذاری در بهبود کمیت و کیفیت خرمای دشتستان خواهد گذاشت. اعضای شرکت کننده در این کارگروه به بیان نقطه نظرات، چالش‌ها و راه حل های پیشنهادی پرداختند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.