اهدای بیش از ۲۳۰ سری جهیزیه به زوج های کم برخوردار

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 11:57
کمالشهر- فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای کمالشهر از تهیه و اهدای بیش از ۲۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های کم بضاعت توسط گروه‌های جهادی محلات و مساجد و خیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طالبی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از پروژه ساخت خانه‌های محروم در کمالشهر گفت: گروه جهادی شهید حججی از سال ۱۳۹۶ تشکیل شد و خدمات بسیاری را در حوزه‌های مختلف به مردم شهر کمالشهر ارائه کرد.

وی مطرح کرد: در حوزه معیشتی تلاش کردیم دست نیازمندان واقعی شناسایی شده توسط گروه‌های جهادی محلات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج را بگیریم که در این راستا در طول سال‌های گذشته بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی در نقاط مختلف این شهر در میان نیازمندان توزیع شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای کمالشهر از تهیه و اهدای بیش از ۲۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم بضاعت توسط گروه‌های جهادی محلات و مساجد و خیران و مشارکت ۵۰ درصدی سازمان بسیج سازندگی استان البرز در قالب برنامه وصال عاشقی خبر داد.

طالبی اضافه کرد: برنامه وصال عاشقی و جشن ازدواج زوج‌های جوان از سال ۱۳۹۷ در استان البرز برگزار می‌شود که در سال گذشته به عنوان یک مدل کشوری مطرح و برگزار شد. در حوزه ساخت خانه‌های محروم نیز جمعاً ۱۵ پروژه در این شهر در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه هر پروژه حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، بیان کرد: خانه‌ها به متراژ ۶۵ متر به صورت ویلایی ساخته می‌شوند تا از این طریق خانواده‌هایی که واقعاً شرایط خانه دار شدن را ندارند و تهیه و خرید زمین و ساخت مسکن برای آنها دشوار است، خانه دار شوند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای کمالشهر با اشاره به ساخت پنج خانه محروم در شهرک امیرالمومنین کمالشهر از بازسازی ۱۳۰ باب خانه محروم هر یک با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: دستگاه‌های مختلفی در تأمین مالی کمک کردند اما متولی اصلی و حامی طرح کمیته امداد است.

طالبی عنوان کرد: در حوزه جهادی پزشکی سالانه بالغ بر ۱۰ بیمارستان صحرایی در منطقه برپا و اردوهای جهادی در خرمدشت، شهرک پیشاهنگی، حسن آباد، ترک آباد و شهرک امیرالمومنین برگزار شده و سالانه بیش از چهار هزار نفر از خدمات ویژه دندانپزشکی، چشم پزشکی، ارتوپد و … بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: از طریق همکاری با مراکز بهداشت و بیمارستان‌های سطح منطقه، نیازمندانی که توان مالی بالایی ندارند، به بیمارستان‌های اطراف شهر کمالشهر ارجاع پیدا کرده و خدمات درمانی موردنیاز را دریافت می‌کنند. در کل فعالیت‌های قرارگاه جهادی شهید حججی چند وجهی و چند بعدی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.