۳۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش اصفهان استخدام می‌شوند

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 14:19
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان بالاترین جذب آموزگار را در کشور داشته است و در سال تحصیلی جدید برای تأمین کسری معلم در استان، ۳۶۰۰ نفر استخدام خواهند شد.

محمدرضا ابراهیمی، امروز(سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در یادواره ۱۲ شهید فرهنگی بخش زواره، با تاکید بر مطلب فوق، خاطرنشان کرد: ذخیره خوبی را در بخش نیروی انسانی خواهیم داشت، اما این موضوع به معنی برطرف کردن کل مشکل نیست، زیرا ما همچنان کمبود نیروی انسانی داریم.

وی افزود: در دو سال گذشته دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در تأمین نیروی انسانی انجام شده و بیش از ۲۰۰ هزار نیروی انسانی جدید در کل کشور پذیرش شده است که با توجه به اینکه یکی از چالش‌های جدی استان اصفهان نیروی انسانی بود، سهم قابل توجهی به این استان اختصاص داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش کار فرهنگی کردن است و یکی از اقدامات بلندمدت ما در زمان فعلی باید همین کار فرهنگی و هویت سازی باشد.

وی با بیان اینکه فرزندان ما بچه‌های خوبی هستند، ولی در دوره‌ای آنها را رها کردیم و خانواده تربیت فرزند را به حساب مدرسه گذاشت و مدرسه هم به خواست خیلی از خانواده‌ها تمام تلاش خود را روی آموزش دانش‌آموزان قرار دارد، افزود: موضوع تربیت کم‌ و تا حدودی فراموش شد تا خلأ ایجاد شود. دشمن نیز با برنامه‌ریزی دقیق این شکاف را پر کرد و امروز شاهد رفتارهای متفاوتی هست.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه منطقه زواره یک منطقه خاص و ویژه است که باید توجه به کار فرهنگی بیشتر انجام شود، گفت: همه دستگاه‌های متولی در کنار مسئولان شهرستان و ائمه جمعه و جماعت باید با یکدیگر متحد و همفکر شوند تا جلوی موج هجوم دشمن گرفته شود.

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته شهرستان اردستان و منطقه زواره اکنون مشکلی در بخش نیروی انسانی ندارد، گفت: سطح علمی در این شهرستان افت کرده است و باید برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد تا به سمت کیفیت سازی در سطح آموزش و پرورش حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم حضور خیرین مدرسه ساز تقویت شده است، به طوری که در استان اصفهان روزانه ۲.۵ کلاس درس افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که نیمی از آن توسط خیران انجام می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: با پای کار آمدن خیران در شهرستان اردستان و زواره مشکل فضای آموزشی وجود ندارد، ولی باید به سمت کیفی سازی مدارس و مراکز آموزشی حرکت کنیم.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تابستان امسال، گفت: اوقات فراغت دانش‌آموزی یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود و تلاش خواهیم کرد از اوقات فراغت دانش آموزان همراه با فرهنگ انقلابی اسلامی و اعتقادی و ایثار و شهادت تقویت شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه کنار موضوعات علمی نیاز است مسائل تربیتی تقویت شود، گفت: دشمن تلاش می‌کند جوان و نوجوانان ما را از هویت ملی دور کند و ما باید نقطه مقابل آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.