ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین اولویت‌هاست

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 13:35
فرماندار سلطانیه گفت: توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌هاست و تحصیل بالاترین مراتب دانش و تفکر، از دریچه کتاب می‌گذرد.

محمدرضا براتی امروز (یکشنبه، نهم اردیبهشت ماه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه، با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی و ضرورت توجه ویژه به این موضوع، بیان کرد: کتاب، دریای معلومات است. گسترش مطالعه در جامعه اولویت عصر حاضر است

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سلطانیه، اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان را در راستای کتاب و کتاب‌خوانی ترغیب کنند.

فرماندار سلطانیه با اشاره به نقش مهم مطالعه در ایجاد توسعه پایدار، گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به‌عنوان یک اصل بین اقشار جامعه نهادینه شود و بدون این فرهنگ هیچ جامعه‌ای پیشرفت نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه رسالت پیامبر اکرم (ص) با خواندن آغاز شد، افزود: خداوند در قرآن‌، به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد می‌کند و معجزه جاودانه آخرین پیام‌آور الهی، یک کتاب است که این‌ها اهمیت کتاب را مشخص می‌کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه، گفت: سال گذشته، ۱۲ جلسه انجمن در شهرستان و بخش باغ حلی برگزار شد که حاصل آن، ارائه و تصویب ۱۳۸ مصوبه بود. همچنین فعالیت‌های متنوع فرهنگی، عمرانی، مالی و ... در کتابخانه‌های شهرستان با همکاری اعضای انجمن اجرا شد.

سیدمهدی موسوی به برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی‌شده در مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری محافل ادبی، نشست‌های کتابخوان، جشن میلاد، نشست‌های قصه‌گویی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‌خوانی، ایستگاه نقاشی و ... اشاره کرد.

او به بررسی تعیین و تکلیف وضعیت ساختمان کتابخانه ولایت خیرآباد اشاره و اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای روستا و نیاز به احداث ساختمان جدید و استاندارد در زمین اهدایی از سوی اهالی خیر روستا، تحقق این امر نیازمند حمایت و مشارکت خیران است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.