تسویه بدهی چندین ساله به قهرمانان و مربیان تا پایان ۱۴۰۲

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:14
وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران از رئیس‌جمهوری به خاطر افزایش ۹۴ درصدی اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۳ قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران از رئیس‌جمهوری به خاطر افزایش 94 درصدی اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در سال 1403 قدردانی کرد.

متن سخنرانی کیومرث هاشمی به این شرح است:

در ابتدا خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر توفیق دیدار جامعه پرافتخار ورزش با ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر رئیسی فراهم شد تا گواه دیگری باشد از صداقت رئیس‌جمهوری که از نخستین روز فعالیت دولتش، همواره بر ضرورت حمایت خاص و ویژه از قهرمانان و مدال‌آوران تأکید نمود و امروز تکرار حضور سبز ایشان در این محفل گرم و صمیمی، آن هم به بهانه تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، نشانگر اراده راسخ دولت سیزدهم برای توجه به قهرمانان و حل مشکلات و چالش‌های آنان است. جامعه ورزش، قدردان این مهربانی و حضور است و باید اذعان داشت که این سطح از حمایت و همراهیِ عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با این قشرِ تأثیرگذار، هرگز در تاریخ ورزش کشور سابقه نداشته است.

در این لحظه اجازه می‌خواهم مراتب سپاس و قدردانی خود را به محضر سپاهیان غیور ایران اسلامی تقدیم نمایم که با هماهنگی میدان و دیپلماسی کاری کردند کارستان، که موجبات تبلور غرور ایرانیان و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر گیتی توأماً فراهم نمود و نشان داد؛ آنجا که پای غرور و غیرت ایرانی و دفاع از مظلوم در میان باشد، با یک حرکت، هِیمَنه پوشالی دشمن منحوس صهیونیستی را در هم شکسته و آنان را در صفحه شطرنج خودشان مات می‌کنند. غرور و غیرتی که برایمان آشناست و چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال 1402 با کسب 1005 مدال رنگارنگ در 79 رشته ورزشی به ثمر نشست.

این قهرمانان، شیرزنان و شیرمردانی از جنس شجاعت و پایمردی اند که علی‌رغم کمبودها و مشکلات، لحظه‌ای از تلاش برای افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم دست نکشیدند و هرگز دست نخواهند کشید. تلاش آنان مجاهدتی است که به فرموده امام راحل (ره)؛ اجرش کمتر از اجر رزمندگان نیست. امروز این مراسم ارزشمند در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی ورزش جهان، همچنان در قبال جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه سکوت اختیار کرده و سر در لاک خاموشی فرو برده‌اند. آیا شهادت بیش از 14000 کودک غزه که مصداق حقیقی نسل‌کشی محسوب می‌شود، برای واکنش سازمان‌های بین‌المللی ورزش کافی نیست؟ آیا مشاهده خیزش جهانی دانشجویان در دفاع از مردم مظلوم غزه که امروز تبلور گستردهء آن را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنیم، برایشان کافی نیست؟ اگر بگویند که ورزش از سیاست جداست، باید ده‌ها رفتارِ متناقض خودشان را به آنان یادآور شد که هر جا منافعشان ایجاب کرد، سیاست را در بالاترین سطح خود با ورزش عجین کردند و امروز که پای ملت مظلوم فلسطین در میان است، خود را به خواب زده‌اند. در همین راستا بنده به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش تأکید می‌نمایم؛ ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک و اِعمال فشار بر نهادهای بین‌المللی ورزش مبنی بر خارج کردن این نهادها از انفعال پایبندیم و برای تحقق این مهم با تمام توان، تلاش خواهیم کرد.

جناب آقای رئیس‌جمهـور
خوشبختانه به لطف خداوند متعال و حمایت‌های مستمر و بی‌دریغ دولت مردمی و بویژه حضرتعالی، گام‌های بلندی در جهت حل مشکلات قهرمانان و مدال‌آوران عزیزمان در سال گذشته برداشته شد:
تسویه بدهی چندین ساله دولت به قهرمانان و مربیان تا پایان سال 1402.
فراهم شدن مقدمات احداث شهرک مدال با هدف رفع دغدغه مسکن قهرمانان و مربیان ملی.
اصلاح آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان با محوریت بهره‌مندی هر چه بیشتر ورزشکاران از حمایت‌های مالی دولت مردمی.
برقراری و افزایش مستمری مدال‌آورانی که در فهرست انتظار بودند.
همسان‌سازی پاداش مالی قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی.
و همچنین اصلاحات قانون سرباز قهرمان و آیین‌نامه اجرایی آن که زمینه‌ی کاهش دغدغه اشتغال و سربازی قهرمانان و افزایش دامنه شمول آن را فراهم نموده است.

در کنار این موارد، به منظور تحقق دستور حضرتعالی مبنی بر انجام دیدارهای نزدیک و چهره به چهره با قهرمانان و نخبگان، به استحضار می‌رسانم؛ طی همین مدت کوتاه، تلاش شد با حدود 5000 ورزشکار، مربی، نخبه‌ی علمی و پیشکسوت، نشست‌های خصوصی و عمومی مؤثری برگزار شود تا ضمن استماع دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان، نسبت به پیگیری ویژه و رفع اثربخش چالش‌های ایشان با تشکیل کارگروه‌ها و اتاق‌های اندیشه‌ورز اقدام شود که بحمدالله این کارگروه‌ها به نتایج ارزشمندی نیز رسیده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.