انهدام باند کلاهبرداری یک شرکت هرمی در فردوسیه شهریار

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:07
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از انهدام یک باند شرکت هرمی و دستگیری ۱۷ نفر از اعضای آن در فردوسیه شهریار خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداری یک شرکت هرمی در فردوسیه شهریاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ فضل الله سواری پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار و تردد افراد جوان و مشکوک با هدف عضوگیری برای شرکت‌های هرمی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند، افزود: محل فعالیت اعضای این باند در شهر فردوسیه شناسایی و ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: ماموران انتظامی، ۱۷ نفر از اعضای این شرکت هرمی را که از سایر استان‌های کشور از قبیل تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، زنجان، گیلان، بوشهر که اغلب از جوانان بیکار بوده و از طریق آگهی کاریابی و مشاغل در دام کلاهبرداران گرفتار شده بودند دستگیر و شبکه اصلی این باند کلاهبرداری را متلاشی کردند و مقدار زیادی اقلام تبلیغاتی از محل فعالیت متهمان در یک منزل مسکونی در شهر فردوسیه شهریار کشف شد.
سرهنگ سواری پور با اشاره به اینکه اعضای این باند شرکت هرمی از هر نفر به طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان اخذ کرده بودند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی گفت: خوش باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامد‌های عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری، بی‌تجربگی و وسوسه از مهمترین علل فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.