به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و به منظور افتتاح و بازدید از طرح ها و مراکز بهداشتی و درمانی به این استان سفر کرده است .
راه اندازی آنژیوگرافی دوم و بخش توموتراپی بیمارستان توحید سنندج، توسعه اتاقهای عمل و راه اندازی بخش MRI بیمارستان شهید بهشتی قروه و افتتاح چندین باب خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه از جمله طرحهایی است که در این سفر راه اندازی میشود.
همچنین دکتر عین اللهی صبح امروز با حضور در شهرستان دهگلان از بخشهای مختلف بهداشت و درمان بیمارستان شهدای دهگلان بازدید و همچنین دقایقی پیش با حضور در شهرستان قروه چند طرح جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت را افتتاح کرد، توسعه اتاق عمل و راه اندازی بخش ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه از برنامههای دیگر سفر وزیر بهداشت در این شهرستان است.
بازدید از بیمارستان شهدای دهگلان، پردیس و پروژههای ساخت دانشکدهها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همچنین نشست هیات رییسه این دانشگاه با وزیر و معاونان وزارت بهداشت به منظور بررسی توانمندیها و مشکلات سلامت این استان از دیگر برنامههای سفر دو روزه آقای دکتر بهرام عین اللهی است.
وزیر بهداشت فردا نیز در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور شرکت و مهمترین پیشرفتها و مشکلات حوزه سلامت کردستان را مطرح میکند.
در این سفر معاونان درمان، آموزشی، بهداشت، تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، پرستاری و فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، حضور دارند و از امکانات و ظرفیتهای سلامت شهرستانهای این استان، بازدید میکنند.
بنابر این گزارش، از روز گذشته میز ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور دکتر عبادی، معاون پرستاری و نمایندگانی از معاونتهای مختلف وزارت بهداشت آغاز شده و طی امروز و فردا نیز علاوه بر وی، با حضور دکتر شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت فعال است.