خریداران خودرو در بورس کالا چقدر خسارت گرفتند؟

اقتصادنیوز شنبه 13 آبان 1402 - 15:26
اقتصادنیوز: رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالا گفت: تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، زهرا حسین زاده، در خصوص تاخیر در تحویل برخی از خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماه های گذشته و شرایط خریداران در این حوزه گفت: مهم ترین بخش فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات در اتاق پایاپای بورس کالا، کنترل تضامین و وثایق عرضه کنندگان است و در واقع، این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می شود و نقش بسیار ارزنده ای در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات را بر عهده دارد.

خبر مهم گمرک درباره واردات خودروی کارکرده/ متقاضیان خودرو بخوانند

او افزود: عرضه کنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آن ها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.

افزایش نامتعارف قیمت خودروهای داخلی از کجا مجوز گرفت؟

 به گفته حسین زاده، طبق دستورالعمل ها، مشتریانی که موفق به تحویل به موقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا ۳۰ روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنان فراهم شد.


رئیس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران، در پایان گفت: در همین راستا رسیدگی های لازم انجام و تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.