کنسرسیوم باتریهای قابل تعویض موتورسیکلتها (SBMC) از سال 2021 روی یک پروژه بزرگ کار میکند و بهتازگی به نقطه طف جدیدی رسیده است. آنها توانستند یک نمونه اولیه از باتریهای قابلتعویض برای موتورسیکلتهای برقی بسازند. این نوع باتریهای قابلتعویض میتواند استفاده از دوچرخهها و موتورسیکلتهای برقی را بسیار آسانتر کند.
براساس گزارش منتشرشده، SBMC از چند سازنده معروف موتورسیکلت مانند هوندا و یاماها و برخی از شرکتهای فناوری جدید تشکیل شده است. همه این شرکتها به دنبال این بودند که چگونه میتوان باتری دوچرخههای برقی را قابلتعویض کرد و دیگر نیازی نباشد برای شارژشدن ساعتها منتظر ماند. این یافته میتواند دوچرخههای برقی را جذابتر کند.
در سال گذشته، SBMC مشغول ساخت اولین نسخه از این باتریهای قابل تعویض بود. آنها ابتدا این باتریها را آزمایش کردند تا مطمئن شوند که خوب کار میکنند. احتمالاً نسخههای بهتر این نوع باتری در سال 2024 عرضه خواهد شد تا در موقعیتهای واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد. SBMC همچنین با گروههایی در اروپا و سراسر جهان صحبت میکند تا مطمئن شود این باتریهای جدید ایمن هستند و اطلاعات شخصی هیچکس هنگام استفاده از آنها به سرقت نمیرود.
SBMC شامل 32 شرکت مختلف است که نشان میدهد بسیاری از افراد مشتاق باتریهای قابلتعویض هستند. SBMC در سال جاری میلادی در یک نمایشگاه بزرگ موتورسیکلت به نام EICMA حضور خواهد داشت تا درمورد کارهایی که انجام داده و برنامههای بعدی خود صحبت کند.
بنابراین، اگر SBMC به همین منوال به پیشرفت خود ادامه دهد، بهزودی میتوانید دوچرخههای برقی سوار شوید و وقتی شارژ باتری تمام شد، به سرعت آن را تعویض کنید. این قابلیت میتواند افراد بسیاری را به استفاده از دوچرخههای برقی ترغیب کند.
استفاده از باتریهای قابلتعویض مخصوصاً در اروپا امر مهمی تلقی میشود و پیش از این اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که تا سال 2027 گوشیها هم باید باتریهای قابلتعویض داشته باشند.