چابهار به شبکه حمل محصولات باغی و یخچالی پیوست

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:13
با برقراری سرویس حمل دریایی مستقیم کانتینری برای تحقق سیاست‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر فعال‌سازی سواحل مکران و عملیاتی شدن بندر چابهار، صادرات و واردات محصولات باغی و یخچالی بین ایران و هند آغاز شد.
چابهار به شبکه حمل محصولات باغی و یخچالی پیوستبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، به دنبال برقراری سرویس مستقیم حمل کانتینری و ورود کانتینر‌های یخچالی بین چابهار و هندوستان، بندر چابهار دوباره به شبکه حمل‌و‌نقل صادرات و واردات محصولات باغی و یخچالی پیوست.
بر این اساس، ۵۶ تی‌ ای یو (کانتینر بیست فوتی) کانتینر یخچالی حاوی محصولات سیب و خرمای صادراتی با یک فروند کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بندر شهید بهشتی عازم هندوستان شد.
زمان حمل مستقیم محمولات کانتینری از بندر چابهار به هند، ۴ روز برآورد شده و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون سرویس‌های مستقیم حمل کانتینری خود بین بنادر چین، هند، امارات و بندر چابهار را با قیمت‌های رقابتی گسترش داده است حجم عملیات کانتینری بندر چابهار به عنوان دروازه محور شرق را افزایش می‌دهد.
با این اقدام گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به تدریج از ازدحام فصلی بندرعباس در بخش صادرات کالا با کانتینر‌های یخچالی کاسته خواهد شد.
در حال حاضر برای فعال سازی بندر چابهار و افزایش ترافیک حمل‌و‌نقل کانتینری در این بندر، بندر شهید بهشتی پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی به سومین بندر فعال کانتینری کشور تبدیل شده است.
لازم به ذکر است که صادرات محصولات باغی و یخچالی با همکاری مشترک اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از سه سال وقفه، مجدد فعالسازی شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.