تخریب کوره‌های زغال گیری آلاینده در شهرستان ملارد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:13
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از تخریب ۲۵ دهنه کوره زغالگیری آلاینده و غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهناز مدیریان اظهار داشت: باتوجه به گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره وشناسایی تعداد ۲۵ دهنه کوره زغال آلاینده و غیر مجازدر اراضی روستای گونی واقع در منطقه اخترآباد، پس از پیگیری‌های به عمل آمده و انجام مراحل قانونی، کوره‌های مذکور امروز با همکاری عوامل نیروی انتظامی و شهرداری صفادشت تخریب شدند. 
وی در ادامه افزود: فعالیت آلاینده و غیر اصولی کوره‌های تولید زغال در اراضی روستای مذکور، علاوه بر تهدید سلامت و بهداشت شهروندان، موجب تخریب خاک و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در منطقه شده بود.
مدیریان در پایان ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی بین ارگان‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی به منظور جلوگیری از فعالیت واحد‌های آلاینده و غیر مجاز تولید زغال که آسیب جدی به محیط زیست شهرستان وارد می‌کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست، ضمن تماس با سامانه ۱۵۴۰، موارد را به کارشناسان این اداره اطلاع رسانی کنند تا پیگیری‌های لازم مطابق قوانین و مقررات زیست محیطی صورت پذیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.