اطلاع‌یابی دقیق از موضوعات شهری در اولویت مرکز ١٣٧ شهرداری باشد

خبرگزاری مهر سه شنبه 16 آبان 1402 - 16:56
همدان- رییس شورای اسلامی شهر همدان از طریق سامانه جامع مدیریت شهری همدان (۱۳۷) در ارتباطی مستقیم با شهروندان همدانی گفتگو و به درخواست ها و نیازهای آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان در حاشیه این ارتباط مستقیم تلفنی با شهروندان، اظهار کرد: این سامانه با هدف نیازسنجی، شناسایی و احصاء درخواست‌ها و مشکلات شهری شهروندان راه اندازی شده است که مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه مسائل و مشکلات، پیشنهادها، انتقادات و شکایت‌های خود در حوزه‌های مختلف را به مدیریت شهری ارائه می‌کنند که در همین رابطه و بر اساس اولویت‌ها، ضرورت‌ها و در چارچوب قانون و شرح وظایف ذاتی مجموعه مدیریت شهری به بررسی و رفع مشکلات موجود پرداخته می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم اطلاع یابی از موضوعات شهری تاکید و گرفت: در کنار موضوع مهم اطلاع رسانی که باید در اسرع وقت به سمع و نظر مردم برسد، موضوع مهم‌تر "اطلاع یابی" است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این‌باره تصریح کرد: مادامی می‌توان برای درخواست‌ها و رفع مشکلات شهری برنامه‌ریزی درستی داشت که پیش از آن، اطلاع یابی دقیق و شفاف از وضعیت موجود داشته باشیم تا بتوانیم با احصاء موانع و مشکلات موجود، نیازسنجی درست و به هنگامی داشته باشیم که سامانه ١٣٧ شهرداری همدان فرصت ارزنده‌ای در این رابطه است که انتظار داریم این مرکز به مقوله مهم (اطلاع یابی) موضوعات شهری توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

مسگریان بیان کرد: در این ارتباط تلفنی تعداد ۲۴ نفر از شهروندان مشکلات و درخواست‌های خود در حوزه خدمات شهری، تسریع در راه‎ اندازی آسانسورهای پُل‌های عابر پیاده سطح شهر، ترمیم، اصلاح و لکه گیری آسفالت معابر، تسهیل شرایط تعهد استخدامی تعدادی از نیروهای اتوبوسرانی، روشنایی معابر، جمع آوری خاک و نخاله، نشست زمین و رفع خطر احتمالی، خط کشی معابر اصلی، مشکلات حقوقی قراردادها، بهبود خدمات‎ رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعات خلوتی معابر، رسیدگی به فضای سبز بوستان‌های شهر، جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی، رفع سد معبر و سایر موضوعات دیگر را مطرح کردند که موارد مطرح شده بر اساس ظرفیت‌های قانونی احصاء، بررسی و پیگیری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متناسب با درخواست‌های شهروندان فهیم و با توجه به قابل رسیدگی بودن هر کدام از موارد مطرح شده، دستورات لازم و قانونی در جهت رفع این موانع به معاونت‌ها، مدیران مناطق و مدیران سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری همدان صادر خواهد شد، تا شاهد تسریع در رفع موانع و مشکلات موجود و به تبع آن افزایش رضایت‎مندی مردم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: شهرداری همدان در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع ١٣٧ مدیریت شهری و در راستای مشارکت شهروندان و شناسایی و احصاء مشکلات و درخواست‌های مردمی‌، گام‌های مهم و مؤثری را در مسیر خدمت رسانی به مردم و تخصصی شدن امور شهری برداشته است که خوشبختانه منجر به افزایش میزان رضایت‎مندی شهروندان شده است و این موضوع در هدف‌گذاری پروژه‌های مهم شهری نیز سهم بسزایی داشته است.

یادآور می‌شود شهروندان همدانی از طریق این سامانه برخط و ٢۴ ساعته می‌توانند مشکلات و مسائل خود را با کارشناسان سامانه جامع مدیریت شهری همدان (۱۳۷) در میان بگذارند و در مدت‌زمان کوتاه نیز پاسخ درخواست‌های خود را دریافت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.