آغاز برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:14
رئیس هیات عامل سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از آغاز عملیات برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج در جنوب استان کرمان خبر داد.

*  آغاز برداشت ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا موثقی نیا امروز در بازدید از معدن و کارخانه تیتانیوم کهنوج با اعلام این خبر افزود: معدن تیتانیوم کهنوج ۲۵ سال به صورت نیمه تمام مانده بود؛ اما امروز شاهد عملیات (صنعتی) برداشت ماده معدنی در آن هستیم.
وی گفت: برآورد‌های اولیه این است که سالانه ۲ میلیون تن سنگ و خاک از این معدن برداشت شود و به کارخانه انتقال یابد و پیش بینی می‌شود سالانه ۱۳۰ هزار تن اکسید تیتانیوم در معدن تیتانیوم کهنوج تولید شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با راه اندازی این طرح؛ نخستین کارخانه تولید کنسانتره تیتانیوم در کشور فعال می‌شود، افزود: در این صنعت شاهد فعالیت بخش خصوصی نیز هستیم، اما ظرفیت تولید در این مجموعه‌ها چندان قابل توجه نیست و با افتتاح این خط تولید؛ میزان تولید این محصول افزایش خواهد یافت.
وی افزود: اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در این هست با بهره مندی از ظرفیت متخصصان ایرانی، بتوانیم حلقه‌های بعدی تولید را بسازیم.
موثقی نیا پیش بینی کرد: کارخانه کنسانتره در کهنوج تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
معدن تیتانیوم کهنوج که در جنوب استان کرمان واقع شده، دارای ۲۴۵ میلیون تن ذخیره احتمالی و ۱۵۰ میلیون تن ذخیره قطعی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.