افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهرستان ساوه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:16
طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهرستان ساوه امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (پنجشنبه) در سفر به استان مرکزی با حضور در کانون پرورش فکری شهرستان ساوه، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های این شهرستان را افتتاح کرد.
بعد از آن زارع پور در منزل یکی از فرهنگیان شهرستان ساوه اقدام به آزمایش سرعت اینترنت فیبرنوری کرد که سرعت ۷۹۱ مگابیت بر ثانیه ثبت شد.

افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهرستان ساوه
طرح  فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌های شهرستان ساوه توسط شرکت شاتل به عنوان مجری طرح این شهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رسید.
این طرح با ۴۳ کیلومتر حفاری و بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبرکشی برای بیش از ۷۰ هزار خانوار ساکن شهر ساوه پوشش ایجاد کرده است.
بر این اساس تمام منازل و کسب و کار‌های شهر ساوه از امروز تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت با سرعت‌های تا چند صد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.
وزیر ارتباطات در ادامه برنامه سفر خود به استان مرکزی، راهی شهر تفرش خواهد شد در این شهر ضمن بررسی وضعیت شبکه ارتباطی و همچنین پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها در جلسه شورای اداری این شهر شرکت خواهد کرد.
بنابه این گزارش، وزارت ارتباطات برنامه دارد تا پایان این دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها ایجاد کند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت iranfttx.ir تاکنون  حدود ۴ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد شده است که این میزان تا پایان سال به ۸ میلیون پوشش می‌رسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.