بهره برداری از بیمارستان امام خمینی شهریار ، ساعاتی دیگر

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:27
بیمارستان امام خمینی شهریار امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از بیمارستان امام خمینی شهریار ، ساعاتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  ، برنامه سلام خبرنگار در این باره با دکتر عبدالرضا پازوکی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفتگو کرد. 

سوال:  بیمارستان امام خمینی شهریار بعد از ۳۴ سال انتظار مردم  به بهره برداری می‌رسد درباره برنامه امروز بفرمایید؟
 پازوکی: زمین بیمارستان امام خمینی سال ۶۸ توسط خیران تحویل وزارت بهداشت داده شد و توسط رئیس جمهور وقت کلنگ زنی شد. یکسری مشکلاتی که عمدتاً یکسری تغییر کاربری‌ها یعنی افزایش تعداد تخت زمانی که شروع کردند قرار بود ۱۲۰ تختخوابی باشد بعد با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهرستان شهریار می‌دانید ما بیشترین مهاجرت و رشد جمعیت را حالا در غرب استان تهران دارد که شهریار هم یکی از مهمترین آن شهرستان‌ها است. با توجه به این‌ها ظرفیت بیمارستان را سعی کردند افزایش بدهند و این تغییرات یک مقدار زمانبر شد. سال ۱۴۰۰ که مسئولیت دانشگاه  به عهده من گذاشته شد یکی از پروژه‌هایی که به هر حال به عنوان اولویت با توجه به نیمه تمام بودن آن و طول کشیدن زیاد آن در دستور کار قرار گرفتند بیمارستان امام خمینی بود و جا دارد از استاندار محترم آن موقع استان تهران  آقای مهندس منصوری که الان معاونت محترم اجرایی ریاست جمهوری هستند تشکر کنم، همین طور واقعاً این پیچیدگی‌های زیادی داشت به هر حال بحث ساخت بیمارستان به واقع یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی است، به هر حال پیچیدگی‌های زیادی دارد که این یک قسمت آن است و بحث دیگر راه اندازی آن است با توجه به این که بالاخره نیرو‌های تخصصی و فوق تخصصی را ما باید آنجا در نظر می‌گرفتیم، بحمدلله بیمارستان طی تقریباً ۳۲ سال و خورده‌ای ۷۶ درصد پیشرفت داشت و ما توانستیم در ۱۴ ماه با همکاری عزیزان خود وزارت بهداشت و درمان، تاکید محترم خود شخص ریاست جمهور با حضورشان در حوزه و حمایت خوبی که انجام دادند و جا دارد از سرپرستی تیم مهندسان مان آقای مهندس محمود کلایه و همین طور دفتر فنی دانشگاه و آقای مهندس یادگاری واقعاً یک تیم مهندسی فوق العاده باتجربه‌ای را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ما توانستیم این پروژه به پایان برسانیم .
سوال: الان دیگر کار تمام است کاملاً یا نه دارد به بهره برداری می‌رسد؟
 پازوکی: نه خیر، خوشبختانه من دوست دارم که طی این دو سال و دو ماهی که از مسئولیت من گذشته بحمدلله ما بیمارستان ملارد را که باز حدود یک سال کار داشت واقعاً با یک حرکت جهادی طی سه ماه در اسفند ۱۴۰۰ به بهره برداری رساندیم. بیمارستان نیمه تمام پیروزآبادی را که فقط کار‌های عمرانی اش تکمیل نشده بود بحمدلله برای مردم شهر ری به بهره برداری رساندیم با ۵۲۰ تخت، بیمارستان ملارد با ۱۶۰ تخت و امروزه خوشحالیم که بیمارستان امام خمینی شهریار را با ۳۲۰ تخت به صورت فوق تخصصی و تخصصی در خدمت مردم عزیز شهرستان شهریار و غرب تهران قرار دادیم.
سوال: درباره همین موضوع بفرمایید که حالا تعداد تخت‌های بیمارستان را اشاره کردید ۳۲۰ تخت است. چه نوع خدمات و چه نوع تخصص‌هایی در این بیمارستان است که قرار است به هموطنان مان و مردم در شهریار عرضه شود؟
 پازوکی: خوشبختانه طرحی را که ما بحمدلله در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع کردیم، یک حرکت بیمارستان‌های زنجیره‌ای است که در خارج به عنوان هلدینگ‌های بیمارستانی از آن‌ها یاد می‌شود، خیلی باعث می‌شود تا هم کیفیت و ارائه خدمات و تنوع خدمات بالا برود و به نوعی کمبود‌ها را بشود به خوبی جبران کرد. ما الان سه تا بیمارستان شهر قدس، ملارد و امام خمینی شهریار و امام سجاد شهریارمان به صورت یک زنجیره در کنار هم یعنی تخصص‌هایی را که مثلاً یک متخصص نورولوژی یا مغز و اعصاب جزو تخصص‌هایی که تعدادشان در کشور کمتر است این جور نیست که اختصاص به یک، بله بیمار را در یک بیمارستان می‌خواباند برای بستری، ولی ویزیت را در این شهرستان‌ها بحمدلله به صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود و اگر کمبودی در این بیمارستان‌ها وجود داشته باشد با استعانت و کمک سایر بیمارستان‌های مجاور این کمبود‌ها رفع می‌شود یعنی  این مدیریت واحد به ما کمک می‌کند تا  خیلی سریعتر و بهتر و جابجایی‌ها و مدیریت ارائه خدمات به گونه‌ای مناسب‌تر انجام شود.
سوال: یعنی به گونه‌ای است خدماتی که ارائه خواهد شد و تخصص‌هایی که در آنجا فعال هستند  که عزیزان دیگر نیاز نباشد تا تهران بیایند، حداکثر در همان دو سه تا شهرستان اطراف کار انجام خواهد شد؟
 پازوکیچون زمزمه‌هایی هم وجود دارد و با توجه به جمعیت زیادی که الان در شهرستان‌های غرب استان تهران وجود دارند احتمال این که به عنوان یک استان مستقل در نظر گرفته شوند این آمادگی را بیمارستان خواهد داشت که به عنوان بیمارستان آموزشی آن استان حتی عمل کند ما هم مقدمات آموزشی شدنش را داریم فراهم می‌کنیم که ان شاءالله همین الان هم بتوانیم با آموزشی شدن باز هم کیفیت خدمات را بالاتر ببریم.
سوال: یک خبر خوب دیگر هم به مردم بفرمایید که گام بعدی و پروژه بعدی شما کجاست؟
 پازوکی: ما دو تا پروژه داریم که اولویت ملی است یکی بیمارستان باب الحوائج سوختگی واقعاً یکی از معضلات جدی سلامت است که به هر حال ما امیدواریم با تکمیل بیمارستان باب الحوائج در غرب تهران به عنوان مرکز ارجاعی کل کشور بتوانیم باز هم ارائه خدمت را ان شاءالله بتوانیم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود تا پایان سال آینده می‌گویم به شدت نیازمند بودجه است، همین طور بیمارستان روانپزشکی ایران را با ۳۲۰ تخت  امیدواریم   تا یک سال الی یک و نیم سال آینده به امید خدا به بهره برداری  برسانیم .

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.