۳۱۱ نفر از زندانیان کردستان مورد ارفاق دستگاه قضایی قرار گرفتند

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:34
همزمان با اجرای طرح غربالگری و پایس سراسری ۳۱۱ نفر از زندانیان استان کردستان مورد ارفاق دستگاه قضایی قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم از سنندج، با حضور ستار اکبری،  رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب سنندج و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در زندان مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولان قضایی در زندان‌های شهرستان‌های تابعه، سومین طرح سراسری غربالگری و پایش زندانیان کردستان اجرا شد. 

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب سنندج در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضائیه است. 

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، افزود: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات و غیره هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته‌اند. 

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب سنندج عنوان کرد: این طرح همزمان در زندان مرکزی سنندج و سایر زندان‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و 116 نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد. 

اکبری گفت: امروز در مجموع 311 مورد از تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفته که شامل مرخصی منجر به آزادی، پذیرش اعسار، اشتغال به‌کار، مرخصی، آزادی مشروط، اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات، فک یا قبولی وثیقه و پیشنهاد عفو موردی است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.