تفاهم لکوموتیوداران با راه‌ آهن برای جذب سرمایه‌ در حوزه ریلی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:37
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از تفاهم با مالکان لکوموتیو برای سوق سرمایه‌ گذاران به سمت حوزه حمل و نقل ریلی خبر داد.

تفاهم لکوموتیوداران با راه‌ آهن برای جذب سرمایه‌ در حوزه ریلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید میعاد صالحی، در جلسه با مالکان لکوموتیو بخش خصوصی با بیان اینکه سال‌هاست در حوزه حمل و نقل ریلی به علت مدیریت غلط گذشته، لکوموتیو تبدیل به یک گلوگاه برای راه آهن شده است، تاکید کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید تدبیر شود و یکی از سرمایه‌های ما مالکان لکوموتیو بخش خصوصی هستند.

مدیرعامل راه آهن با ابراز خشنودی از جلسه برگزار شده با مالکان لکوموتیو بخش خصوصی تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار و تفاهماتی انجام شد که به امید خدا توانستیم به آنچه در جلسه گفتیم عمل بکنیم و گام به گام این کار را انجام می‌دهیم.

صالحی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که در حوزه لکوموتیو، مالکان بخش خصوصی بتوانند به عنوان سفیران حوزه حمل و نقل ریلی انتخاب شوند و سایر سرمایه‌گذاران از سایر بخش‌ها نیز به سمت حوزه حمل و نقل ریلی به ویژه حوزه لکوموتیو سوق داده شوند.

وی گفت: تلاش کردیم شرایط بحث نقدینگی بهتر شود و فرآِیند‌ها نیز اصلاح پذیرند و در حوزه ماده ۱۲ کار خوب پیش رفته است.

مدیرعامل راه‌آهن در خصوص مطالبات مالکان لکوموتیو از واگن داران بخش خصوصی، اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته این موضوع شکل پیدا کرده و ما وارث آن هستیم.

صالحی یادآور شد: تاکنون مالکان بخش خصوصی نتوانستند مبالغشان را از صاحب بار بگیرند یا مالکان واگن بخش خصوصی هزینه به مالکان لکوموتیو نداده‌اند.

وی تاکید کرد: راه آهن بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طلبکار است که بخش قابل توجهی از این مبلغ، سهم و حق مالکان لکوموتیو بخش خصوصی است که به امید خدا فرایند‌ها اصلاح خواهند شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.