باغداران غزه آتش بس را فرصتی برای برداشت محصول می‌دانند

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:42
با وجود اوضاع نامساعدی که جنگ ویرانگر در غزه به وجود آورده است، باغداران غزه برای بهره برداری از فصل برداشت زیتون تلاش می‌کنند.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از بخش تصویری ”خبرگزاری آسوشیتدپرس“ در باغی نزدیک اردوگاه آوارگان ”البریج“، کشاورزان گرد هم آمدند تا زیتون بچینند. آن‌ها می‌گویند امسال به علت حملات هوایی و شلیک موشک به ندرت زیتون برای برداشت باقی مانده است.


محمد، کشاورز فلسطینی: پیش از جنگ راحت به سر زمین می‌آمدیم، زیتون می‌چیدیم و کار می‌کردیم. همه چیز آسان بود. بعد جنگ شروع شد. دیگر نمی‌توانستیم اینجا بیاییم. حتی زیتون‌ها روی زمین می‌افتاد و ما نمی‌توانستیم آن‌ها را جمع کنیم. شکر خدا آتش بس شد و توانستیم اینجا بیاییم و زیتون بچینبم.

یاسر الفراج، باغدار فلسطینی: به طور کلی همه کشاورزان از جنگ آسیب دیده اند. بولدوزر‌ها در مسیرشان درختی باقی نگذاشته اند، نه پرتقال، نه زیتون، هیچی. به شدت از جنگ صدمه دیدیم. پیش‌تر اینجا می‌آمدم و هر روز کار می‌کردم و همه چیز خوب بود. اما صادقانه بگویم این فصل خیلی لطمه خوردیم.

یاسر الفراج، باغدار فلسطینی: در جبالیا حدود ۵۰ دونوم (واحد اندازه گیری، تقریباً معادل ۱۰۰۰ متر مربع است) زمین زراعی داشتیم که اشغالگران با بولدوزر صاف کردند. به کلی صاف کردند و هیچ چیز باقی نگذاشتند. درختان زیتون از میان رفتند. کلاً از بین رفتیم.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.