پایان عملیات احداث خط اضطراری انتقال آب به منطقه سیستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:48
سخنگوی صنعت آب گفت: با اتمام عملیات اجرایی، امکان انتقال آب خام از چاههای دشت هامون هیرمند ، به منطقه سیستان فراهم شده است .
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، خط دوم انتقال آب زاهدان، یکی از طرح های اضطراری برای تامین آب به شمال سیستان است. شهرزاهدان و زابل با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفراست. خشکسالی های اخیر در شمال سیستان بلوچستان باعث شده تا مردم در این استان دچار تنش آبی شوند.
یکی از طرح های آبرسانی به شمال استان سیستان و بلوچستان ، آبرسانی اضطراری است .
خط انتقال اول آب  به زاهدان در اوایل دهه ۷۰ شروع و خط انتقال دوم از سال ۹۰ به منظور تامین کمبود آب شهر زاهدان از چاه نیمه های سیستان شروع شده است .
علاوه بر تکمیل خط دوم انتقال اب ، شیرین سازی آب د ریا ، احداث اب شیرین کن ؛ احداث ایستگاه پمپاژ و حفر چاه از جمله طرح های اضطراری شمال سیستان و بلوچستان است. 
 
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.