برداشت مرکبات ازباغات بابلسر

صدا و سیما چهارشنبه 19 آذر 1399 - 02:26
برداشت پرتقال از باغ‌های مرکبات استان مازندران در روز‌های اخیر آغاز شده است و محصول امسال به خاطر شرایط خوب آب وهوایی از کیفیت مناسب برخوردار است. در شهرستان بابلسر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ مرکبات وجود دارد.
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛ برداشت مرکبات از باغ‌های مازندران توسط کشاورزان از ابتدای پاییز آغاز شد و تا اواسط بهمن ادامه دارد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه مرکبات ازجمله میوه‌هایی است که باید تا زمان رسیدگی کامل بر روی درخت بماند، خاطرنشان کرد: کیفیت میوه مرکبات، قابلیت انبارداری و مسایل نگهداری بعد از برداشت مرکبات بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان برداشت، میزان بلوغ یا درجه رسیدگی میوه دارد. برداشت زودهنگام میوه مرکبات، قابلیت ماندگاری میوه را به شدت کاهش می‌دهد و برداشت دیرهنگام باعث پایین آمدن کیفیت محصول و آسیب رساندن به درخت می‌شود
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.